Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

За мазната коса има изход

Мазната коса е често срещан проблем и при двата пола.

Макар при хората с мазна коса да има и известен генетичен елемент, оказва се, че много често мазният скалп е резултат на консумация на мазни храни.

За да нормализирате това свръхпроизводство на себум, което не е никак приятно и красиво, важно е да спазвате някои правила:

Здравословно хранене. Не трябва да се прекалява с червените меса, богати на наситени мазнини, както и с пърженото и млечните продукти. Освен че не са никак полезни за здравето ни, те вредят и на косата. Стимулират продукцията на себум, който омазнява косата и скалпа. Като цяло най-добре е да ограничим тези храни до минимума ако искаме да постигнем добри резултати. Диетата с ниско маслени храни, плодове и зеленчуци е едно добро решение.

Ароматерапия. Може да се каже, че със своите адстрингентни свойства, някои масла имат способността също да нормализират  мазната коса. Няколко капки масло от лимон, лавандула или розмарин пречистват жлезите, които отделят себума.

Косата не трябва да се премива. Мазната коса много често ни кара да прибягваме до крайни мерки в опита си да се преборим с нея. Например, някои хора с такъв проблем мият косата си всеки ден и дори по няколко пъти на ден. Но това не е правилно. Премиването с агресивни шампоани може да причини лющене и сърбеж.Много по-подходящо е използването на билкови шампоани.

От билките, хвощът е полезен, а и лесно се открива в повечето аптеки.Отварата от хвощ се нанася в корените (може и с памук), след  което се изплаква с хладка вода. Горещата вода не е за предпочитане. Същият ефект се постига и с отвара от дъбови кори.

Ако освен мазната коса, имате и сърбеж или пърхот, тогава хумата ще ви дойде на помощ.

Лимонът също има ценни свойства за косата. Прави косата по-гладка и лъскава, помага при омазняване и изсветлява. Ако имате мазна коса, тогава маска с лимон, белтък и кисело мляко може да направи чудеса.

Стресът също вреди на косата. Затова мислете позитивно и не позволявайте стресът да повлияе върху здравето ви.

Комбинацията от здравословно хранене и подходяща външна грижа е най-доброто за вас и вашата коса.

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

mm

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мими е ко-създател и автор във “Forumzdrave.bg”.

154 posts