Публикувано на

Въздушна йога – за здраве и вътрешен баланс

аеро йога

Какво е въздушна йога?

Както подсказва самото  име, въздушната йога ви дава възможност да сте във въздуха през по-голямата част от практиката.Този вид иновативна йога практика се нарича още аеро йога или анти-гравитационна йога. Създадена е от известен гимнастик и добива все по-голяма популярност в световен мащаб.

Основното при този тип йога е, че за изпълнението й се използва хамак, наподобяващ шал, благодарение на който могат да се изпълняват пози, непостижими при класическата йога. Специалните хамаци са прикрепени към тавана, а по протежение на дължината на практика достигат до пода. Някои пози във въздуха са бих казала модифицирани йога асани. Но може да се насладите и на изцяло нови пози във въздуха, за които съм сигурна, че не сте мислили, че са възможни за изпълнение. Всички те се комбинират по един принцип – намаляване на натоварването на гръбначния стълб. Това се осигурява чрез симулиране на полет, да все едно летите и се освобождавате от всичко негативо и целият стрес си отива за миг.

Въздушната йога дава на тялото ви едно много добро разтягане и помага да оформите всички групи мускули. Класическите асани практикувани във въздуха носят истинска радост и наслада. С помощта на йога-хамака е много лесно да балансирате и да изпълнявате по-правилно всяка една поза. Всяка тренировка завършва с приятна релаксация в хамак, която ви зарежда позитивни и успокоява вашия ум и тяло .

Другото различно и интерсно при въздушната йогае, че съчетава традиционната йога с движения, вдъхновени от пилатеса, танците и акробатиката. Аеро йога спомага за подобряване на циркулацията, храносмилането и намирането на вътрешния баланс.

Смята се, че въздушната йога е особено полезна за хора, които прекарват дълго време в седнало положение и/ или имат болки в гърба, защото имат декомпресиращ ефект върху тялото.

Аз лично смятам, че този иновативен тип йога дава възможност и на напредналите да преоткрият и дори да предизвикат себе си. Практиката е забавна, вълнуваща и е едно различно и много зареждащо преживяване.

Кои са здравословните ползи от редовното практикуване на въдушна йога?

  • подобряване на кръвообращението
  • укрепване на мускулите
  • подобрява настроението и е особено полезна при депресивни състояния
  • изправете и разтегнете гръбнака
  • улеснява дишането
  • увеличава мобилността на ставите
  • развиват гъвкавост на цялото тяло
  • спомага за увеличаване на издръжливостта и силата
  • помага при целулит
  • забавя процесите на стареене
  • намалява стреса
  • помага за подобрява работата на сърдечно-съдовата и храносмилателната система
  • подобрява концентрацията
  • намалява болките в гърба
  • помага за отслабване
  • за по-силен имунитет.

Въздушните йога практики са подходящи за и за начинаещи, и за по-напреднали. Ако тренирате редовно и искате да опитате по-силова йога практика във въздуха, бих ви препоръчала динамична въздушна йога, която със сигурност ще бъде едно ново и изключително забавно предизвикателство за вас.

За кого не е подходяща въздушната йога?

Аеро йогата не се препоръчва на хора с костни проблеми, изкуствени стави и ставни протези, бременни, хора с високо кръвно налягане, очни и сърдечно-съдови  заболявания.

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

blank

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мими е дългогодишен автор във “Forumzdrave.bg”.

159 posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.