Публикувано на

Йога за здраве и щастие

Започнала своето развитие още преди хиляди година в Индия, йогата – цялостна наука за живота, днес е една от най-бързо развиващите се техники в САЩ. Системата от упражнения за ума, духа и тялото са най-правилният избор за овладяване и преодоляване високите нива на стрес, за сила и издръжливост, за повишаване на самочувствието и вярата в собствените ни възможности.

Има над сто различни вида, или школи на йога, но във всички тях се включват задължителните елементи на йогата : упражнения за дишане, медитация и т.нар. пози или още асани, които развиват и стягат различни мускулни групи от тялото ни. Асаните въздействат върху всички части от нашето тяло. Те подпомагат подвижността и гъвкавостта на гръбначния стълб и ставите, тонизират мускулите, жлезите и вътрешните органи.

,,Релаксиращите техники, включени в йога упражненията, могат да намалят дори хроничната болка, каквато е болката в гърба, при артрита, главоболието и др.” – твърди доктор Натали Невинс, йога инструр в Холивуд. Но това не е всичко, йогата може да понижи кръвното и също така да нормализира съня.

Съвместно с правилната диета, йогата ще ни помогне да се отървем от излишните килограми само за няколко седмици. Особено полезна е при наднормено тегло и при хората, които в ежедневието си работят на компютър и движенията им са ограничени.

Ето и едни от най-важните предимства на йогата за нашето тяло:

  • повишава гъвкавостта
  • повишава мускулната сила и тонус
  • подобрява дишането
  • повишава жизнеността и енергията на тялото
  • помага за намалява на теглото
  • има антицелулитен ефект
  • повлиява положително работата на сърдечния мускул
  • защитава ни от травми
  • подпомага за повишаване на издръжливостта ни
  • анти-стрес ефект
  • подобрява храносмилателния процес
  • подобрява качеството на съня
  • за правилна стойка и походка;

Редовната йога практика ни помага, както за по-добрата концентрация, така и за по-добрата релаксация на ума и тялото ни. Тя е полезна за хора на всякаква възраст и никога не е късно да започнете да я практикувате. Това е един прекрасен начин да намерим баланса и хармонията в себе си – за здраве, щастие и добро самочувствие!

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

blank

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мими е дългогодишен автор във “Forumzdrave.bg”.

158 posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.