Публикувано на

Целулит – как да го победим

целулит

Лятото идва и обръщаме все по-голямо внимание на външния си вид, а  враг номер едно на красивата и стегната кожа е целулитът. Какви са причините за появата му, кои витамини и минерали са най-полезни за нашата кожа и на кои храни да наблегнем, за да се предпазим споделя с нас магистър-фармацевт Мария Качамакова.

Здравей Мария, би ли споделила с нас, кои са най-честите причини за появата на целулита и винаги ли този проблем е свързан с наднорменото тегло?

Целулитът не винаги е свързан с наднорменото тегло. Някои части на тялото при дамите като седалище и бедра са особено предразположени към образуването на тези мастни отлагания, без значение от килограмите. Дехидратацията на тялото играе особено важна роля при образуването на целулит. Задържането на течности също е предпоставка за появата на т.нар. ,,воден целулит”.  Освен това с годините кожата допълнително се отпуска и това води до по-голямо натрупване на мазнини, предпоставка за образуване на целулит. Пушенето и приемът на кофеин са допълнителни рискови фактори, които допринася за натрупването на тези неравности под кожата ни. Храненето, разбира се, също е от огромно значение. Богатата на мазнини и вредни захари храна, и липсата на двигателна активност,  допълнително благоприятства образуване на целулит. Хормоналният дисбаланс и големи промени в теглото също са важна предпоставка за натрупването на мастна тъкан.

Помага ли ни движението в борбата с целулита и към кои спортове да се насочим по-конкретно?

Движението е абсолютно задължително, добре е да се движим достатъчно, препоръчително е да правим по около 10 000 крачки на ден, ако не спортуваме. Много е важна физическата активност под всякаква форма, за да се стимулира лимфната циркулация и за подобряване на мускулния тонус. Много полезни за тялото и за превенция на целулита са обърнатите пози в йогата, карането на колело, плуването и скачането на въже.

Кои храни са полезни и кои да избягваме, за да се предпазим от натрупване на целулит?

Натрупването на вредни токсини в тялото изключително влошава целулита. Консумацията на преработени, консервирани храни, вредни захари и подсладители са гаранция за натрупване на подкожни мазнини.

Много полезни храни в борбата с ,,портокаловата кожа” са бананите, т.к. те са богати на калий и редица полезни вещества за нашата кожа и са препоръчван продукт в здравословните диети. Слънчогледовото семе е богато на витамин Е, елемента цинк и селен. А това са ,,топ” антиоксиданти, коити по индиректен път ни предпазват от натрупването на целулит. Разбира се, слънчогледовото семе се препоръчва в ограничени количетва. Ечемикът, зелето и бразилският орех също са от топ храните, които се препоръчват за предотвратяване образуването на ,,портокаловата кожа”.

Интересно е да отбележа, че и яйцата са особено полезни като част от анти-целулитната ни диета. Те са богати на протеини и минерали и по-бедни на мазнини и калории. В едно интересно изследване дори се твърди, че ако ги приемаме на закуска, дневният прием от калории спада до около 400.

Приемът на около 2 литра вода на ден е препоръчителен. Добре хидратираното тяло подпомага функцията на бъбреците, което води до по-лесно елиминиране на отпадни и токсични продукти от тялото ни. Приемът на джинджифил (корен) също е особено полезен, защото полезните вещества от това растение спомагат за подобряване на метаболизма и потискане на апетита. Добре е да се консумира свеж.

Много билки също помагат да се елиминира излишната вода от тялото, което спомага за по-гладка и свежа кожа. Такива билки- диуретици са коприва, хвощ, глухарче, магданоз. Те помагат за цялостната детоксикация, и особено при задържане на течности.

Има ли витамини, минерали или хранителни добавки, които също ще ни помогнат да се справим по-бързо с целулита?

Да, подходът трябва да бъде комлексен и да включва хидратация, достатъчна физическа активност, правилно хранене и прием на достатъчно витамини и минерали. Цинкът, витамин B 6, витамин C и витамин Е  подпомагат метаболизма на белтъците и въглехидратите, а приемът им допринасят за здравословното състояние на кожата и тъканите.

Мария, благодаря ти за този интересен и полезен разговор.


Интервю за ForumZdrave.bg на маг.фарм. Бояна Иванова

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова

blank

Бояна Иванова е квалифициран фитотерапевт и консултант по балансирано хранене. Тя е дипломиран магистър по „фармация“ и специалист по „Лечебни растения и фитопродукти”. С удоволствие споделя знанията и опита си в областта, като автор на публикации и лектор на тематични семинари. Повече информация за нейната практика ще откриете тук: https://www.vitanaturale.eu За контакт: тел. 0884-789-278

83 posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.