Публикувано на

Смокинята – плодът на Клеопатра

Когато и да чуем за тези толкова вкусни плодове, няма как да не реагираме положително. Най-хубавото е, че през лятото ги има и е много удачно да се възползваме от вълшебните им съставки.

Диета, богата на плодове, винаги е за предпочитане, особено през лятото. Да, смокините са един страхотен вариант да свалите някой и друг килогрма, като същевременно подобрите метаболизма си. Звучи доста добре, нали?

В 100 г смокини има около 74 kcal. Тези плодове са изключително хранителни и богати на витамини и минерали като например витамини от групата B, витамин К, магнезий, желязо, калий, калций и много голямо количество фибри. Не е случайно, че смокинята е използвана от древни времена за разкрасяване и прочистване на организма. Смята се , че е възможно  този невероятен плод да идва от Египет, т.к. дори Клеопатра си е похапвала смокини.

Доказано е, че диетата богата на плодове, в т.ч. и смокини намалява нивата на кръвното налягане.

Това е така, защото смокините са богати на калий, калций и почти не съсържат натрий. Тази комбинация е особено подходяща при болните от хипертония и е особено важно те да включат смокините в лятното си меню.

Смокините са един сладък и лесен начин за сваляне на колограми.

Богатото съдържание на фибри ги прави толкова подходящи за лятната ни диета. Именно фибрите имат положително влияние за нормализиране на теглото, подобряване на метаболизма и повишаване на енергията. Така ще сме едновременно ,, заредени с енергия”, с по-малко апетит и същевременно ще ни е сладко. Какво по-вкусно от диета със смокини?

Освен плодовете на смокинята, оказва се че и листата на този плод са със забележителни качества.

Редица народи ежедневно включват листата от смокиня в менюто си за здраве. Това е така, защото тези листа имат способността да намаляват нуждата от инсулин при пациенти, на които се налага да го приемат инжекционно.

В едно изследване, проведено с животни, е доказана способността на извлек от смокинови листа да намалява триглицеридите. А и, не само. В същото изследване, направено in vitro, е отчетено инхибиране на растежа на няколко вида ракови клетки .

Учените все още не са наясно с това коя точно съставка, присъстваща в листата, е ,,виновна” за тези забележителни ефекти върху клетките.

Особено полезни са смокините за нашата костна система. Богатото съдържание на калций ги прави добър избор за повишаване на костната плътност и за профилактика на заболявания на опорни-двигателния апарат.

Ако от малки сме научени, че морковите са най-важни за здравето на очите, то трябва да добавим тук – да, но смокините също. Именно те съдействат за поддържане на добро зрение и зрителна острота. Изследване, публикувано в ,, Архиви на офталмологията” показва , че консумацията на поне 3 порции дневно от вкусния плод може да намали риска от макулна дегенарация в напреднала възраст.

 

 

 

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

blank

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мими е дългогодишен автор във “Forumzdrave.bg”.

158 posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.