Публикувано на

Пет храни, които ще ви направят по-привлекателни

Тайната на красотата отвън идва с красотата отвътре. Какво ако някой ви каже, че можете да се разкрасявате и с това, с което се храните? Знаете ли, че съществува напълно естествен и природен начин да подсилите вашата красота? Най-хубавата част е, че не се нуждаете от  скъпи кремове, лосиони или отвари, а всичко от което имате нужда може би се намира в кухнята ви, или лесно може да се озове там. Просто спрете да слагате всички тези витамини върху кожата и тялото си, а започнете да ги приемате чрез добрата храна, а именно :

1.Кисело мляко

Нека млякото и то родното, присъства ежедневно на трапезата ви! Това ви гарантира красива кожа и вечна младост! В допълнение млякото предпазва от остеопороза, а и ви снабдява с полезни пробиотици. Калцият поддържа възбудимостта на сърдечния мускул. Има изключително голямо значение за правилното функциониране на нервната система. Стимулира действието на жлезите с вътрешна секреция и ускорява съсирването на кръвта.

2.Стриди

Подобно на всички миди, стридите са богати на витамини,минерали и са полезни за мозъка и сърцето заради мастни киселини омега-3 . Стридите могат да са част от здравословна и балансирана диета, защото имат ниско съдържание на калории и наситени мазнини и са отличен източник на белтъчини, желязо, цинк, мед и витамин B6, B12. Стридите са известни и като афродизиак – те съдържат допамин, който е невротрансмитер, който помага да се управлява мозъчната активност и влияе на сексуалното желание при мъжете и жените. Допълнително, стридите съдържат големи нива на цинк, а този микроелемент контролира нивата на прогестерона или с други думи – влияние положително върху либидото. Доказано е, че недостигът на цинк в организма може да предизвика импотентност при мъжете. А също цинкът в стридите спомага за синтеза на колаген и по-добрия външен вид на кожата.

3. Соя

Соята, като ценен източник на хранителни вещества, доставя на организма значително количество протеини, омега-3 мастни киселини, скорбяла, витамини от групата В (В6, В9, В12, Н), които повлияват пряко на белтъчния синтез и стимулират дейността на кръвоносната система, повишавайки кислородния капацитет на кръвта. Важна роля изиграва и витамин Н-коензим, който се явява особено силен стимулатор за растежа на мускулните клетки. Той участва активно в процесите на разграждане на въглехидратите и мастните киселини, като по този начин осигурява значително количество енергия за организма.Соята е богата и на витамините А, К и Е, минерали (натрий, калий, калций, магнезий, фосфор, желязо), антиоксиданти и изофлавони, които активно се борят със свободните радикали и процесите на стареене на клетките.

4. Бразилски орех

Нуждаете се само от малко количество селен (шепа бразилски орехи)- незаменим антиоксидант, който запазва младостта, противодейства на вредното въздействие на свободните радикали,  главните виновници за състаряването на кожата. Бразилският орех съдържа и много протеини и фибри. Те от своя страна помагат за контролирането на чувството на глад и така диетата става по-ефикасна. Контролирането на глада е от съществено значение за свалянето на излишните килограми.

5. Папая 

Папаята е изключително богата на витамини (А, В, С, D, Е), минерали (калций, калий, желязо, фосфор, мед, цинк, магнезий) и фитоестрогени. Латексът, който съдържа неузрялата папая, съдържа ензимите папаин и химопапаин. Папаята намалява риска от чернодробни заболявания. Папаинът, който се съдържа в папаята, помага при за лечение на язви, намалява отоците, сваля високата температура и помага за заздравяване на рани след операция. Папаята има антибиотично действие и е полезна при вирусни заболявания. А как ще ни разкраси папаята? Отговорът се крие във високото съдържание на посочените витамините и минерали, които спомагат за редуцирането на бръчките и спомагат за освежаване и избистряне на тена.

Страхотно, нали?

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

blank

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мими е дългогодишен автор във “Forumzdrave.bg”.

158 posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.