Публикувано на

Моркови за здраве, красота и добра памет

Морковите са едни от най-важните и полезни зеленчуци за здравето ни. Това е така, заради високото съдържание на редица витамини и минерали в този толкова полезен и нискокалоричен зеленчук.

Кои полезни вещества съдържат морковите?

  • каротин или провитамин А
  • витамини от група B
  • витамин C
  • аминокиселини
  • ензими
  • калий
  • калций
  • фосфор
  • магнезий
  • натрий

и много други полезни за нашата кожа, зрение, храносмилателна система, зъби и имунна система вещества.

Морковите могат да се консумират и сурови, а сокът от моркови е особено полезен при възрастните, които не могат да приемат цял или нарязан зеленчук.

Ще посочим няколко от най-важните причини, поради които е хубаво да си хапваме моркови по-често:

1. За сияйна кожа.

Морковите са богати на витамин А и антиоксиданти, които предпазват кожата ни от изгаряне, изсушаване и ранна поява на бръчки и финнилинии.

2. За здрави очи.

От малки знаем кой е един от най-важните зеленчуци за нашето зрение. Съставът му има благоприятни ефекти, а редовната му консумация ни дава всичко необходимо за здравето на очите.

3. Противотуморно действие.

Ползите от редовна консумация на моркови включват и повишаване на имунната система и подпомагане на организма да се пребори с болестотворни причинители, дори и за превенция на ракови заболявания.

4. За по-нисък холестерол.

Морковите подпомагат елиминирането на т.нар. ,,лош” холестерол от организма. Затова учените препоръчват по един морков на ден при рискови пациенти, а и за профилактика на здравите.

5. Подобрява паметта.

Оказва се, че консумацията на моркови подобрява способността ни да запаметяваме най-различни неща.

6. Решение при депресия.

Морковите са един бърз и лесен начин да се отървем от напреженето и стреса. Една чаша фреш от морков е особено полезна за пациенти, страдащи от депресия, единодушни са експертите.

7. По-добра работа на сърцето.

Морковите съдържат огромни количества от бета и алфа каротен, които са полезни при пациентите с високо кръвно налягане, т.к. могат да редуцират риска от инфаркт на миокарда.

 8. Полезни са за черния дроб.

Морковите спомагат ,, прочистването” на тялото, като по този начин предпазват тялото от инфекции и връщане на допълнително мазнини към черния дроб.

9. За добра устна хигиена.

Да, морковите спомагат унищожаването на бактериите в устната кухина и това ги прави едни от най-важните храни за добро дентално здраве.

И не на последно място, морковите са и т.нар.  ,, анти-ейдж” зеленчук, т.к. намаляват нивата на ,,остарелите” клетки в нашето тяло.

Можем да кажем, че след всичко изброено, морковите заслужават да бъдат вместени в ежедневното ни меню за здраве и красота. Надявам се статията ми да Ви е била полезна!

Ще се радваме да споделяте с нас вашите коментари и идеи в нашата фейсбук група https://www.facebook.com/groups/416390555847756/.


 

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

blank

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Мими е завършила курс за инструктори по класическа йога, както и 6-месечно обучение по западна астрология за напреднали. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мария е дългогодишен автор във “Forumzdrave.bg”.

167 posts

Напиши коментар
  1. Всичко написано в статията може би е така, но изпускат да споменат, че освен всичко са и много вкусни. Аз обичам салата от настъргани сурови моркови.

  2. Всичко написано в статията може би е така, но изпускат да споменат, че освен всичко са и много вкусни. Аз обичам салата от настъргани сурови моркови.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.