Публикувано на

Магнезий за здраво тяло и психика

Mагнезият е жизнено необходим елемент за нашето здраве и е отговорен за над 300 биохимични реакции реакции в нашето тяло. Мнообройните ползи на магнезия за целия ни организъм включват : предаване на нервните импулси,  участие в терморегулацията, детоксикацията, продукция на енергия и формиране на здрави кости и зъби.
Здравните специалисти винаги подчертават необходимостта от включване на адекватни количества от витамини и менерали в ежедневното ни меню. Mагнезият подпомага абсорбцията на калция в тялото, така че двата елемента са взаимно свързани.
Приемът на магнезий е абсолютно необходим за жените от всички възрасти. Освен че елементът ги предпазва от развитие на остеопороза, той е много полезен за облекчаване симптомите  на менопаузата. Магнезият намалява и риска от преждевременен аборт.
Важно предимство на магнезия е неговата роля в протеиновата синтеза, предпазва от бронхоспазъм на белите дробове  и подобрява функционирането на някои жлези с вътрешна секреция.
Магнезият има значение и за повишаване бионаличността на витамин Б6 и холестерола.
Дефицитът на магнезия в организма може да доведе до редица заболявания като например:
  • депресия
  • стрес и безпокойство
  • риск от развитие на диабет тип 2
  • инсомния
  • констипация
  • мускулни крампи
  • мигрена
  • остеопороза
  • хипертония
  • камъни в бъбреците и жлъчката
  • сърдечно-съдовиви смущения
  • хронична умора
  • загуба на апетит

Източници на магнезий са:

Бадеми, босилек, коприва, броколи, бобови култури, млечни храни, риба, жълтък, бразилски орех, тиквени семки, лен, кашу, слънчогледови семки, копър, трици и др.
Магнезият може да се изчерпа много бързо с урината и потта, при лечение с някои антибиотици и лекарства, като например диуретици, при стомашно-чревни проблеми – диария или обилно повръщане, при повишена консумация на алкохол и др.
Препоръчителните дози на магнезий за мъже са около 400 мг на ден, а при жени около 300 мг. С възрастта нуждата от магнезий се повишава.

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

blank

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мими е дългогодишен автор във “Forumzdrave.bg”.

158 posts

Напиши коментар
  1. От опит знам, че магнезият е много важен и от него зависят много процеси в нашето тяло, особено по време на бременност.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.