Публикувано на

Да кажем стоп на киселините

Киселините  са едни от най-разпространените оплаквания от страна на стомашно-чревния тракт  и засягат около 60% от хората на възраст между 30 и 65 годишна възраст. За да намалим и премахнем неприятните киселини е важно да знаем кои храни и вредни навици допринасят за повишената киселенност.

Кои природни продукти помагат при киселини?

 

Това са алоето и метилсулфонилметан (MSM).

За предпочитане е да опитате нещо по – безвредно, но със същата ефективност. Такъв вариант е сок или гел от алое вера. При нужда, спрямо дозировката може да се приема алое вера в чист или разреден вид. Веднага ще усетите облекчение.

MSM или метилсулфонилметан е органично съединение, съдържащо сяра. Макар и по известен в комбинациите за лечение на ставни, мускулни болки и артритни състояния, може да се използва и при стомашни киселини. Особено важно в случая е огромното значение на MSM за формиране на кератин, еластин и колаген. Те имат главно значение за укрепване стената на хранопровода. Хранителната добавка се приема  2-3 пъти дневно по време на храна. Учените смятат, че в никакъв случаи не трябва да се прекалява с антиацидните препарати. Възможно е те да нарушат нормалния процес на храносмилане във вашето тяло.

Храната

е от особено значение ако имате киселини. Трябва да се избягва преяждане и  консумация на мазни храни. Важно е да се храните на често и по малко, за да се улесни храносмилателния процес. Преди лягане изобщо се забранява приемът на храна при хора с повишена киселинност. Пикантните, пържените и подправените храни влошават състоянието на стомаха. Препоръчителни храни са авокадо, кисело мляко, моркови, омлет, извара, нетлъсто месо и риба, чай от шипки. Плодовете са подходящи с изключение на цитрусите.

Тютюнопушенето

може да отслаби мускулатурата на хранопровода и така се получава връщане на храна и стомашни сокове. Газираните напитки и кафето са особено вредни, т.к. стимулират производството на киселини. Същото важи и за алкохола, особено приет преди лягане. Не е правилно да се тренира до 2 часа след хранене.

Позата за сън също може да влоши състоянието Ви, затова е по – добре да се стремите да не спите на лявата си страна. Някои учени смятат, че така улеснявате връщането на храна и стомашни сокове в хранопровода. Важно е през целия ден да се приема достатъчно количество вода и билкови чайове.

Надявам се статията ми да ви е била полезна!


 

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

blank

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мими е дългогодишен автор във “Forumzdrave.bg”.

159 posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.