Публикувано на

Хъркането – 7 лесни начина да се отървем от него

Около 45% от хората в зряла възраст хъркат поне от време на време. Това може да е сериозен проблем, например да пречи на човека до вас да се наспи пълноценно. Освен това 75% от хората, които хъркат, имат обструктивна сънна апнея – нарушение на дишането по време на сън, което увеличава и риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания. Специалисти съветват да не се използват препарати за самолечение, без предварителна консултация с лекар, защото много от тях не са клинично тествани. Затова те предлагат няколко начина за естествено решение на проблема.

1.Променете позата в която спите
Когато спите по гръб, задната част на езика и мекото небце потъват назад към гърлото и това предизвиква хъркане. Пробвайте да се обърнете на една страна, за да го предотвратите. За тази цел има възглавница за цялото тяло – тя помага да запазите положението си. Друга идея е да сложите нещо на гърба на пижамата си, което да ви попречи да спите по гръб. Ако хъркането продължава, независимо от положението ви, може да става въпрос за обструктивна апнея и е нужно да посетите доктор.

2.Отслабнете
Загубата на килограми помага на някои, но не на всички. И слабите хора също хъркат. Ако хъркането е започнало, след като сте напълнели, може това да е причината-особено ако надебеляването е около врата, защото по този начин намалява диаметърът на гърлото.

3.Избягвайте алкохола
Алкохолът и успокоителните намаляват тонуса на мускулите в задната част на гърлото и затова е по-вероятно да хъркате. Пиенето на алкохол четири до пет часа преди сън влошава хъркането и хората, които обикновено не хъркат, ще хъркат след употреба на алкохол.

4.Променете навиците си
Работейки дълги часове без достатъчно сън, вие се преуморявате и когато си легнете спите много дълбоко и тежко, което отпуска мускулите и резултата е хъркане.

5.Отворете носния проход
Това помага ако хъркането започва от носа. Когато е отпушен, въздухът преминава по-бавно и по-лесно. Ако носът ви е запушен или стеснен поради настинка или друга причина, въздухът се движи по-бързо и е по-вероятно да се прояви хъркане. Един горещ душ преди лягане  може да помогне, както и ако изплакнете носа си с бутилка солена вода. Има и лепенки за нос, които помагат за отпушването и по този начин предотвратяват хъркането. Тези методи са успешни само ако проблемът идва от носа, а не от мекото небце.

6.Сменете възглавницата
Алергените в спалнята и във възглавницата могат да допринесат за хъркането. Във възглавницата може да се натрупа прах и това да предизвика алергична реакция, водеща до хъркане. Ако имате домашен любимец, на когото разрешавате да спи в леглото, козината му може да ви алергизира. Сменяйте възглавницата на всеки шест месеца и я проветрявайте на всеки две седмици и не допускайте домашните любимци в спалнята. Специалните възглавници против хъркане могат да помогнат, но и да предизвикат болки във врата, така че внимавайте.

7.Хидратирайте се добре
Пийте много течности. Ако сте дехидратирани, това сгъстява секретите в носа и мекото небце и влошава хъркането. Според института по медицина- здравите жени трябва да приемат около 11 чаши вода на ден (от всички храни и напитки), а мъжете-около 16.

Преди всичко се уверете, че спите достатъчно.  Спете на една страна, избягвайте приема на алкохол преди лягане и си вземете горещ душ, ако носът ви е запушен. Тези малки навици могат да имат огромна полза за намаляване на хъркането.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.