Публикувано на

Добрата памет зависи от начина на живот

Кой не иска да запомня повече?

В ежедневието ни, където приливът на информация сякаш е безкраен, нашият мозък се налага да запомня все повече и повече.. А с възрастта мозъчните неврони се увреждат и именно това е причината за отслабването на паметта.

Оказва се, че приемът на някои витамини, минерали и билки може да подобри паметта, а след 40- годишна възраст да забави и възстанови уврежданията на невроните или мозъчните клетки.

Най – важните билки, когато говорим за стимулиране на паметта, са зимзелен, жълт кантарион и гинко билоба.

Зимзелен е едно растение, чиито семена са мощен мозъчен стимулатор, т.к. подобряват притока на кръв към мозъка.

Някои проучвания с ексракт от растението показват много добри резултати по отношение на запомняне на дълги редици от думи.

Жълтият кантарион е страхотно средство за борба с депресия и стимулиране на паметта. Екстрактът трябва да се приема поне три пъти на ден по 300мг. Но той не бива да се комбинира с други антидепресанти.

Гинко билобата, разбира се, е растение с безспорно значение за съхраняването на паметта. Това растение има доказана антиоксидантна активност и подобрява оросяването на мозъка и краиниците. Съществува самостоятелно и в комбинации с редица други лечебни растения като например Жен-шен.

Диметиламиноетанолът е субстанция, която подобрява синтеза на невротрансмитери, важни за мозъчните клетки. DMAE подобрява паметта, настроението и физическата енергия.

Т.к. мозъкът е мускул, ние трябва непрекъснато да го стимулираме по различен начин. Решаването на кръстословици, ученето на нова информация и на чужд език е много добра гимнастика за него.

Доказано е , че хранителните алергии могат да допринесат за отслабване на паметта.

Антиоксидантите и някои минерали и витамини ни помагат при отслабване на паметта. Това са:

Витамините Е, C, A, Бета- каротин и витамините от група B

Есенциалните мастни киселини изграждат мембраните на невроните. Един много богат източник на тези кислени е лененото масло.

Достатъчен прием на селен, цинк, мед и манган са много важни за поддържане на добро здраве и памет.

За добра памет трябва да се храним здравословно, да спортуваме и да намалим стреса до минимума. За съжаление именни когато сме под стрес, тялото ни отделя повече кортизол. А това не се отразява никак добре на паметта ни, защото този хормон уврежда частта от мозъка ни (хипоталамуса), свързана със способността ни да запомняме различни факти и събития.

 

 

 

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

blank

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мими е дългогодишен автор във “Forumzdrave.bg”.

158 posts

Напиши коментар

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.