Публикувано на

Да преодолеем стреса със здравословни навици

Живеем в забързан свят, в който стресът е неизменна част от ежедневието ни. За съжаление, този стрес е причина и за редица здравословни неразположения, заболявания, нарушения в съня и задълбочаване на депресивните състояния.

Промяната в навиците и мисленето ни могат до голяма степен да намалят и дори премахнат вредните за организма ни ефекти от стреса.

Ето няколко здравословни навика, които да ни помогнат да живеем и да се чувстваме все по-добре всеки ден:

1.Да поговорим с близките и приятелите.

Дневната доза ,,приятелство” е едно чудесно лекарство. Споделяйте с близките си хора вашите чувства, надежди и мечти по-често. Освен, че ще се почувствате по-спокойни, най-вероятно и ще получите ценни съвети и ще усетите, че има хора, на който може да разчитате винаги и те ви обичат. А това чувство има силата да победи стреса и негативните мисли, породени от него.

2. Погрижете се за ежедневната физическа активност.

Именно регулярната физическа активност намалява психическото и физическо напрежение. При тренираните възрастни рискът от депресия и намалена мозъчна функция, е много по-нисък от нетренираните. Може да опитате с всекидневна разходка, плуване, танци, или какъвто спорт ви харесва, а ефектът със сигурност ще е забележителен.

3. Приемете нещата, които не можете да промените.

4. Не забравяйте да се смеете, защото смехът е здраве.

Когато се смеем, ние определено се чувстваме добре. Не се страхувайте да избухнете в смях на някоя шега, забавна комедия, дори когато сте на саме със себе си. В това няма нищо лошо, защото смехът лекува всяка депресия.

5. Откажете вредните навици.

Прекаленото количество алкохол, цигари или кофеин могат да засилят ефектите от стреса върху тялото и здравето ни. Затова, изберете най-доброто за вас и здравето ви и се откажете от тези навици възможно най-скоро.

6. Забавете темпото.

Опитайте се да си кажете ,,по-спокйно”, вместо непрекъснато да бързате. Това може да стане чрез планиране и списък със задачи. Така може предварително да разпределите времето си и да отсеете най-важните неща за изпълнение от по-маловажните. Организацията ще ви помогне да се справите много по-бързо и без да изпадате в паника.

7. Достатъчно сън.

Опитайте се всяка вечер да спите между 6 и 8 часа. Сънят е една от най-важните стъпки, за да се справим със стреса. Ако имаме проблеми със съня, това автоматично рефлектира върху способността ни да се концентрираме и най-вече върху здравето ни като цяло. Една добра идея е да повишим физическата си активност, което със сигурност ще подобри качеството и продължителността на съня ни.

8. Опитайте да не се притеснявате излишно.

Всяко едно притеснение води до допълнително напрежение, стрес и нерви. Светът едва ли ще свърши ако не сте изчистили кухнята или не сте успяли да сготвите. Поемете дълбоко дъх и се заемете с по-важните неща. Времето е пред вас.

9. Помагайте на другите.

Колко хора са ви помагали? Познати и/или непознати? Да, време е и вие да върнете услугата. Да помогнеш на някого в нужда, носи щастие, а по този начин помагаме и на себе си.

Стресът не може да се пребори с хората, които имат желание да променят живота си към по-добро чрез любов и усмивка!

 

 

Автор: маг.фарм. Мария Качамакова

blank

Мария е магистър-фармацевт. През 2016 година завършва специализирано обучение за фармацевти на тема Здравословно управление на теглото при Професор д-р Стефка Петрова. Била е автор на редица статии на здравословна тематика във “farma.bg”, “woman.bg”, списание SOhealth. Мими е дългогодишен автор във “Forumzdrave.bg”.

158 posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.