Публикувано на

Арт терапия – релаксация на ума, тялото и душата

Пабло Пикасо е казал  ” Изкуството пречиства душата от мръсотията на ежедневието”. Не случайно много хора ежедневно прибягват към арт терапия, за да се справят с неприятен момент, стрес или травма. Психичните проблеми карат човек да се изолира и да стесни кръга на комуникация. Изкуството предлага различна атмосфера, където той се чувства сигурен и може да се освободи от натрупалата се агресия или разочарование. Визуалните изкуства са също толкова изразителни като речта с която боравим. Можем да ги включим в леюебния процес при редица заболявания. Емоционалното състояние на хора с хронични проблеми, депресия или деца с увреждания значително се подобрява от арт терапията. Ако сте любопитни какво може да предложи тя опитайте някои самостоятелни техники, за да възвърнете душевното си равновесие:

  1. Нарисувайте емоциите си. Фокусирайте се добре конкретно върху емоциите, които ви връхлитат в дадения момент.
  2. Направете картина на стреса. Дайте образ и цвят на различните стресови фактори в живота си.
  3. Нарисувайте картичка, която никога няма да изпратите. Ако сте разочаровани или ядосани на някого изразете го чрез картичката.
  4. Направете скулптура на гнева си. Той ще придобие физическа форма и ще се отдели от съзнанието ви.
  5. Нарисувайте планина и долина. Планината е символ на щастливите моменти в живота, а долината на негативните мигове.
  6. Завържете послание за балон и го пуснете по вятъра. Така ще отпратите лошите спомени, но и ще разнесете хубавите.
  7. За пълен релакс си пуснете приятна музика и рисувайте усещането, което тя ви създава.
  8. Рисувайте в тъмното. Резултатът ще бъде изненада дори и за вас.
  9. Използвайте основно цветове, които ви успокояват, а не ви напрягат. Не критикувайте рисунките, чувствайте се свободни.
  10. Рисувайте в пясък. Нека да оживеят форми и сюжети.
  11. Намерете картинки за оцветяване. Запълвайте контурите с равномерни цветове – създава усещане за пълнота и завършеност.
  12. Нарисувайте перфектния ден. Помислете какво би представлявал той и му дайте визуален образ.
  13. Нарисувайте картина, която да показва свободата. Помислете каква е вашата концепция за свободата и какво означава тя лично за вас.
  14. Нарисувайте сладко животинче. Действа успокоително.
  15. Нарисувайте портрет на някой, който е променил живота ви към по-добро.
  16. Изберете няколко човека, които означават много за вас и нарисувайте картина за всеки от тях.
  17. Нарисувайте си бъдещ портрет на вашето семейство – как си го  представяте след 5 години например.

Това е само началото на вашето пътешествие в света на изкуството. Започнете с тези лесно приложими идеи като по-късно ще преминете към по-сложни и ще опознавате себе си все по-добре.


За автора: маг.фарм. Бояна Иванова е фитотерапевт и консултант по балансирано хранене. За контакти: https://www.vitanaturale.eu/ тел. 0884-789-278

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова

blank

Бояна Иванова e магистър-фармацевт и квалифициран специалист по лечебни растения и фитопродукти. Тя е практикувaщ фитотерапевт и консултант по балансирано хранене, помагайки на хората да подкрепят и подобряват своето здраве чрез лечебната сила на природата. С удоволствие споделя опита и знанията си в областта като водещ на семинари по билколечение и здравословно хранене. Повече информация

100 posts