Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Във форма по време на лятната ваканция

Когато си помечтаем за почивка на море най-малко вероятно е да си представим активни занимания и горене на калории. Въпреки това, жестоките диети преди поредния летен сезон ни се струват особено познати. Опитваме се да пренастроим метаболизма си за по-малко от месец в резултат на което

изтощаваме тялото си до краен предел. В опити да наваксаме изгубената енергия с безконечно излежаване, почивката ни отива към своя край. Да поспортувате край брега на морето е страхотен начин да се сдобиете с тонус и добро настроение.

Лятната отпуска не е никакво извинение да прекъснете редовните си занимания във фитнес салона. Една седмица е напълно достатъчна да изгубите форма и да почувствате тялото си още по-стресирано през новата работна седмица. Където и да отпътувате не забравяйте да вземете със себе си спортния екип.

Да въртите педалите на колелото по крайбрежната алея или да посетите съседния залив с водно колело са прекрасен начин как да стегнем бедрата. Джогингът рано сутрин отваря гръдния кош, прави дишането по дълбоко и спокойно. Влажният чист въздух успешно се справя с алергии и токсини от градската среда.

Няма по лесен начин да се социализирате от една игра на плажен волейбол. Може да излеете натрупалата се  у вас агресия върху противниковия отбор, след което заедно да пиете по бира на брега. За феновете на екстремните спортове морските курорти са осигурили цял арсенал от забавления. Насочете вниманието си към инструктажите за безопасност, за да не се налага да се ползвате от услугите на своята застрахователна компания. Несъмнено адреналина, който се отделя за един час уинд или кайт сърф не могат да се сравнят с излежаване на плажа.

Груповите занимания по йога на брега през вечерните часове са сигурен път към възстановяване на душевното равновесие. Плуването си остава спорт номер едно през лятната ваканция. То е най-естествения начин да раздвижите всеки мускул от тялото си. Натоварва различните мускулни групи хармонично и е подходящо за различните възрастови групи. Препоръчва се като рехабилитация след травми и операции на опорно-двигателния апарат.  Развива дихателния обем и е прекрасна кардиотренировка. Носете очила за плуване и пазете очите си от досега с водата на басейна. Не забравяйте да хидратирате тялото си по всяко време и да се оборудвате с обезболяващ гел за всеки случай.

Дори да изглежда твърде натоварващо опитайте поне една от тези свежи идеи, след  което може винаги да се оттеглите към заслужен отдих. Един цялостен масаж от добър специалист гарантира пълно възстановяване на мускулатурата и намалява риска от поява на мускулна треска.

Заменете драстичните диети с лека средиземноморска храна, много течности и малко спортни занимания. Това е един от начините да си подарите най-незабравимата почивка.

 

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова, специалист лечебни растения и фитофармацевтични продукти

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова

mm

Бояна Иванова e магистър по „Фармация" от Медицински университет – София. От 2017 година e квалифициран специалист по „Лечебни растения и фитофармацевтични продукти‘‘.

От 2018 година води семинари и обучения на тема билколечение - природосъобразно, лесно достъпно и ефективно средство с доказано положително въздействие при редица здравни проблеми.

Като един от основателите и авторите на онлайн платформата Forumzdrave.bg, тя създава авторски текстове в сферата на билколечението, здравословното хранене и начин на живот.

76 posts

One Comment

Leave a Reply
  1. Супер звучи но за жалост малко хора се навити да ми правят компания за такива разпускащи занимания

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *