Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Дефицитът на хром в организма е причина за неконтролируемото желание за сладко

Хромът е сред най – важните микроелементи за нашия организъм. Той не може да се синтезира от тялото ни и затова е есенциален и можем да си го набавим само с храната или под формата на хранителна добавка – хром пиколинат, например.

Липсата на хром може да повлияе на чувствителността на клетките към инсулин и да доведе до развитие на резистентност и диабет тип 2.

Редица изследвания доказват правопропорционална зависимост между консумацията на въглехидрати и нуждата на тялото от хром. За поддържане на нормални нива на кръвната захар, този елемент е задължителен. Резултатите са намален апетит за сладки храни и регулиране на теглото.

Как точно действа хромът?

Чрез улесняване транспорта на глюкозата на клетъчно ниво от действието на инсулина с помощта на един фактор, наречен – глюкозен толеранс. По този начин се постига увеличаване на клетъчната чувствителност към инсулина.

Хромът понижава т.нар. “лош“ холестерол или още LDL холестерол. А заедно с това, този елемент спомага и за повишаването на HDL или “добрия“ холестерол.

Изброените действия на хрома в нашето тяло могат да съдействат за понижаване на кръвното налягане при пациенти с хипертония, както и за значително понижаване на риска от развитие на инфаркт на миокарда и сърдечно – съдови заболявания.

Кой трябва да приема хром и в какви са оптималните количества?

  • Хромът може да се приема от спортисти, т.к. той спомага за повишаване на мускулната маса и за контрол над теглото.
  • При пациентите с понижена чувствителност към инсулин поради липса на хром (при  метаболитен синдром).
  • При пациенти с наднормено тегло и всички спазващи диета, при които е трудно да изключат от диетата си нишестените храни.
  • При всички хора с неконтролируемо желание за сладко, които поради дефицита на хром в организма, са с нестабилни нива на глюкоза в кръвта.

Хромът може да бъде открит в пълнозърнестия хляб, бирената мая, сирене, гъби, цвекло, ябълки, царевица. Под формата на хранителна добавка като хром пиколинат или хром никотинат.

Препоръчителната дневна доза на хрома под формата на хранителна добавка е между 100 и 200 мкг.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *