Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Топ полезни храни за здрава кожа част 1

Ние сме това, което ядем.  Твърдението може да се допълни – ,,Ние изглеждаме така, както се храним“. Постигането на добре изглеждащи лице и тяло започва от начина на хранене. Или по думите на един прочут дерматолог (д-р Валори Трелоар) – ,, Храните, които са най-важни за нашето здраве са и тези, които са най-полезни и за кожата ни“.

Някои храни наистина могат да направят чудеса за външния ни вид, кожата и цалостното състояние на тялото и духа ни.

  • Започваме с доматите, разбира се.

Изобилстващи от незаменимия ликопен – фитохимикалът, който произвежда червен пигмент и на когото се дължат повечето здравословни ефекти на доматите, Ликопенът именно спомага за елиминирането на свободните радикали, главните виновници за преждевременното стареене на кожата. Той ни предпазва и от вредните ултравиолетови лъчи. Една купа домати, например, съдържа 16 милиграма ликопен. Дневната доза от червения зеленчук може да ни предпази от изгаряния на морето или планината и преждевременна поява на бръчки и финни линии. Освен това, дори и да прекалим с консумацията на доматения ликопен, няма нищо страшно. Единственото, кото може да се случи е портокалов цвят на кожата или т.нар. ликопенодермия, която е напълно безвредна за нас.

  • Манго, папая и кайсии.

Именно тези три вида плодчета изобилстват от пигменти, наречени каротеноиди. На тях се дължи жълтото, оранжево и червено оцветяване на повечето плодове. Мощната им антиоксидантна сила защитава клетките от атаката на свободните радикали, има данни за противораковата им активност и повишаващо имунната система действие. Точно тези каротениди могат значително да подобрят състоянието на кожата и нейния цвят. Редица диетолози споделят мнението, че редовната консумация на манго, папая и/или кайсии, може да ,,придаде на кожата ни желаната руменина и сияние“. При дефицит на витамин А, смущения в репродуктивните функции и за превенция на рак (особено на кожата и простатата) също се препоръчва консумация на горепосочените плодове, поради богатото съдържание на каротеноиди, които в организма се превръщат в активната форма на витамин А – ретинол.

  • Какао

Антиоксидантите, намиращи се в черния шоколад, намаляват загрубяването на кожата и я защитават срещи изгаряне. Проучване, направено през 2006 година в ,,Журнал на храните“ доказало, че жените, консумиращи по 326 мг флавоноиди от черен шоколад, имат много по-добра изглеждаща кожа и значима резистентност на кожата срещу вредните ув-лъчи, в сравнение тези, които не си набавят горепосочената доза от антиоксиданти. Само няколко блокчета на ден са напълно достатъчни, за да помогнем на кожата ни да изглежда добре. Друг вкусен и лесен начин да си набавим дневната доза е лъжица какова пудра в сутрешното кафе, съветват специалистите.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *