Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Топ храни за здрава кожа – част 2

Продължаваме с връзката между красивата кожа и здравословното хранене.

  • Боровинки

Това са едни от най-споменаваните плодове, когато се заговори за грижа за кожата. И това не е никак случайно. Освен много вкусни, боровинките са изключително богати на антиоксиданти, фибри, витамините А и C, а съдържанието на наситени мазнини в тях е нищожно. Именно този състав ги прави номер едно за борба с акнето и петната по кожата. Диета, богата на боровинки е лесен начин да възвърнете здравия и естествен цвят на кожата си.

  • Спанак

Зеленолистните зеленчуци са богати на редица полезни за здравето и кожата хранителни вещества и антиоксиданти. Спанакът не случайно е храната на Попай в едноименния филм. Този зеленчук съдържа цял куп полезни съставки като започнем с лутеин, минем през витамините B, C, A и Е. Съдържа също така калии, желязо, магнезии и безценните омега 3 – мастни киселини. Обогатяването на салатата ни с листа от спанак ще направи чудеса за здравето и кожата ви!

  • Диня

Този плод присъства задължително, когато заговорим за превенция и защита на кожата от изгаряне и рак. Това е така, защото динята е богата на редица съставки, важни за жизнеността и здравия вид на кожата ни, а именно: витамините от група B, A, C, E, K, също така фибри, натрии, калии, фосфор, селен, магнезии, желязо и цинк. Продължаваме нататък с може би най-спряганият антиоксидант в борбата и протекцията от различни форми на рак – ликопенът. Динята съдържа още бета-каротен и голям брой аминокиселини. За лятото няма нищо по-добро за нашето здраве и кожа от консумацията на диня всекидневно. Тя ще ни помогне да възвърнем естествения блясък на кожата ни без особени усилия.

  • Яйца

Яйцата спомагат за възстановяването на тъканите. Съставът на яйцата също така предпазва кожата от инфекции и поява на акне. Диета, съдържаща яйца и намалено количество на въглехидрати, може да даде прекрасни резултати при наличие на възпалителни процеси на кожата. Класическа закуска с яйца, споменаване в толкова много рецепти и диети, е с високо съдържание на антиоксидантите селен и витамин А. Именно те ни предпазват от вредните за целия организъм свободни радикали и от развитие на патологични промени по кожата под формата на бучки, например. Яйццата в диетата ни помагат и за подобряване еластичността, благодарение и на медта, сдържаща се в тях.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *