Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Топ храни срещу целулит

Целулитът е сигурно кошмарът на почти всяка дама, независимо от възрастта. За да го ,,унищожим“ сме готови на какво ли не. Но всъщност, именно начинът на живот и режимът на хранене са основните неща, на които трябва да наблегнем.

Не е нужно да се лишаваме от всичко, да гладуваме или рязко да намалим теглото си. Неправилните диети и йо-йо ефектът след тях никак не помагат.

Важно е да знаем, че има много храни, които ни помагат да се отървем от ,,портокаловата“ кожа, а и ни помагат да изглеждаме и да се чувстваме добре. Ето и вълшебния списък:

Банани

Да. Тези плодове са изключително подходящи за закуска и първа стъпка срещу целулита. Високите нива на натрия в тялото благоприятстват задържането на вода – основна предпоставка за по-лесно и бързо натрупване на целулит. Toчно обратното важи за калият, съдържащ се в бананите. Оказва се, че хапвайки си банани, даваме на тялото си редица полезни вещества, които ни помагат да подобрим здравословния кръвен поток, а оттам да не натрупваме излишни течности и токсини, най-честите виновници за поява на целулит.

Добра идея е комбинация на банани и ниско-маслено кисело мляко за закуска. Вкусно и полезно.

Вода

Нищо, че не е храна, водата също се включва в списъка на ,,убийците на целулита. Тя е задължителна във всяка анти-целулитна диета. Тя ни помага да се отървем по-лесно от токсините и от задържането на течности, които както беше споменато, са основните фактори за развитие на целулита. Достатъчният прием на вода ни помага и много по-лесно да се отървем от излишните киограми по няколко начина. Първо, водата няма калории. Но, от друга страна, може да ни донесе усещане за ,,запълване“, което автоматично ни предпазва от преяждане.

Предполага се също, че пиенето на големи количества ледена вода, може да води и до изгаряне на калории. Около 2 литра студена вода може да изгори около 100 калории! Добре хидратираното тяло води до подобряване функцията на бъбреците, с което много по-добре се елиминират отпадните продукти. Това по-индиректен път подобрява и чернодробната функция, подпомагайки изгарянето на излишните мазнини.

Слънчогледено семе.

Тези семена са богати на витамин E, цинк, и натрий. Те са страхотен източник на селен. С една купичка можем да си набавим почти една трета от препоръчителната дневна доза на селена. Нещо повече, слънчогледовите семена са добър източник на витамин b6 – една купичка съдържа около 31 проценра от препоръчвания дневен прием. Именно този витамин е ключов за правилната абсорбция на цинк от червата, а и за други процеси, индиректно предпазващи от натрупване на целулит- играе основна роля в метаболизма на белтъците и подпомага възстановяването на съединителната тъкан. Ключов фактор за развитие на целулита е именно отслабването на съединителната тъкан, което води до ,,изстъняване“ на кожата. B 6 може да бъде и разглеждам като естествен диуретик, т.к. негова основа функция е и да предпазва от натрупване на излишните течности, които се отразяват във видимия целулит.

Слънчогледовото семе е задължително в умерени количества към всяка антицелулитна диета.

Джинджифил (корен). Това е едно от най-древните видове, известно с качествата си още отпреди хиляди години. Това е и един отличен анти-целулитен агент. Това растение потиска апетита и подобрява метаболизма, което го прави идеален за намаляване и регулиране на теглото и намаляване на целулита. Всъщност, свежият джинджифил, т.е. фрешът от джинджифил, се оказва най-полезната форма за топене на мазнини и целулит.

Бразилски орех. И тези ядки са може би най-добрият източник на селен. Изключителната антиоксидантна способност на селена способства за здравото ни тяло и особено за сияйна кожа. Комбинацията от селен, витамин Е и калий, прави бразилския орех сред най-ценните храни, даряващи ни с гладка и здрава кожа. Разбира се, т.к. бразилският орех и слънчогледовото семе са с богата калорийна стойност, трябва да се спазват оптималните и здравословни количества.

Яйца.

Да не забравяме да включим и яйцата в анти-целулитната си диета. Те са задължителната ни доза, богата на протеини и минерали, и много ниска на мазнини и калории. E, жълтъкът е с повече калории, но той не бива да се пренебрегва, защото е богат на желязо, йод, цинк, витамините А, Д, Е и B12. Едно американско изследване доказало, че яйцата, ако се консумират за закуска, водят до намаляване на калориите, приемани през останалата част на деня с около 400!

Още няколко храни не трябва да забравяме са: ечемик, розмарин и зеле.

 

2 Comments

Leave a Reply
  1. Добра и полезна информация. Целулитът е бичът на съвременната жена, но той е резултат от лошо и неправилно хранене.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *