Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Полезните храни, които не трябва да забравяме – част 1

Рибата оглавява почти всички класации, когато се заговори за полезна храна.

Защо?

Полезните омега- 3 мастни киселини, съдържащи се в рибата помагат при висок холестерол и триглицериди, подобряват сърдечната и мозъчната дейност, препоръчват се след прекаран инфаркт, инсулт и при високо кръвно налягане и наднормено тегло. Рибата съдържа много важни белтъци и не съдържа въглехидрати, което я прави лесно и бързо усвоима от организма.

За да сте здрави, много е важно да намалите консумацията на наситени мазнини, които увреждат артериите. Такива са червените меса и млечните продукти. Това важи в особено голяма степен за пациентите с хипертония. Рибата трябва да се хапва всеки ден, като най – богатите на омега-3 мастни киселини са скумрия, пъстърва, сардина, херинга, сьомга. Разбира се, ако не обичате риба, може да приемате хранителна добавка, съдържаща омега – 3 мастни киселини или рибено масло в течна форма.

Банани

Бананите се препоръчват не само, защото са вкусни, а и защото съдържат редица полезни вещества. Много важно е богатото съдържание на калии в тези плодове. А високи дози калии действат благоприятно при високо кръвно налягане. Освен калии, от бананите можем да си набавим също така витамин B6 и магнезии. Т.к. витамин B6 е важен за облекчаване на неприятните предменструални симптоми-тук бананите са добър избор.

Те са и особено полезни през зимния сезон, когато организма има нужда от много енергия. Освен това има редица диети, комбиниращи банани и мляко. Te ще Ви помогнат да се освободите от излишните шлаки и килограми.

По два банана на ден е една оптимална доза, даряваща Ви с много енергия, здраве и тонус.

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *