Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Най-важните храни за силна имунна система част 1

Има някои храни, които са особено важни за нашето здраве и имунитет. Съдържат ,,завидни“ количества от редица витамини, антиоксиданти и аминокиселини, които ни помагат да се справим с вируси, настинки, грип и други заболявания. Много е важно да обогатим менюто си с повечето от тях, особено през есента, когато организма ни се нуждае от голямо количество полезни вещества за здраве, енергия и повече усмивки.

А, ето го и скъпоценния списък:

  • Грейпфрут

Грейпфрутът е чудесен източник на витамин C. Друга особено ценна съставка, това са флавоноидите – естествени химчни съединения, за който е доказано, че могат да повишат имунната система и да ни предпазят от грип и простуда. Грейпфрутът съдържа още и магнезий, калций, витамин А, ликопен (също много важен антиоксидант), желязо, фосфор, витамини от група B. Сокът от грейпфрут помага при констипация и е особено важен за цялостната детоксикация на организма. Той е всепризнат още от древността със своите противовирусни и антимикотични (противогъбични) свойства. Друго голямо предимство на грейпфрута е фактът, че редовната му консумация може да намали нивата на лошия холестерол в организма ни и така да ни ни предпази от развитие на атеросклеротични изменения на кръвоносните съдове.

Много важно е да се отбележи, че някои лекарства могат да взаимодействат със сока от грейпфрут, затова той не бива да се комбинира с антидепресанти, лекарства за сърдечно-съдови проблеми, антибиотици, както и с хормонални препарати.

  •  Акай бери

Този плод не случайно е в списъка  на т.нар. ,,супер храни“. Цветът му е сигнал за съдържащите се в него антиоксиданти, наречени антоциани. Те имат положителен ефект върху имунната ни система и ни помагат в борбата с вредните свободни радикали, причина за редица заболявания. Акай бери подобрява метаболизма и съдейства за нормализиране на теглото. Използва се за поддържане на нормалната концентрация на холестерола и кръвната захар. Растението е богато на фибри, омега 3 и 6 ненаситени мастни киселини, желязо, витамини А и C.

  • Миди

Афродизиак? Имуностимулатор? Може би и двете определения на мидите са верни и най-вероятно се дължат на завидното количество цинк в морския деликатес. Именно ниските нива на цинка се една от причините за мъжката импотентност. Най-вероятно цинкът има и противовирусен ефект, макар че учените все още не са открили точния механизъм на действие. Една от теориите е , че непряко стимулира синтеза на по-голям брой бели кръвни клетки, които се борят срещу ,,вредителите“, постъпили в нашия организъм. Цинкът е много важен елемент за здрава кожа, коса и нокти, помага за по-бързото зарастване на раните и за цялостното по-бързо възстановяване на организма след боледуване. Цинкът горещо се препоръчва при диабетици, грипоподобни симптоми и дори има отношение към способността да помним по-добре. Затова – хапвайте си редовно миди, така богати на този жизненоважен елемент.

  • Бадеми

Една шепа от тези вкусни и полезни за здравето ни ядки е достатъчна да ни предпази от всекидневния стрес, на който са подложени тялото и имунната ни система. Препоръчваната доза от 1/4 купичка на ден, ни дава около 50 процента от ежедневното количество витамин Е- един от най-важните витамини за имунната система поради безспорното му антиоксидантно действие. С около 75г бадеми може да си набавите и цялата необходима доза витамин Е за деня. Витамините B2 и B12, B1 и B 9 също присъстват в състава на бадемите.

  • Зеле

Зелето е източник на много важния за имунната система глутамин. Тази аминокиселина се намира в нашия органзъм, но участва в протичането на редица процеси и много често е необходимо да я приемаме и допълнително. Тя има огромна роля за азотния баланс в организма и предпазва мускулите от травми и в същото време при активно спортуващите е от значение за натрупване на желаната мускулна маса. Освен това глутаминът помага при синтеза на ДНК и РНК, а също така преминава и през мозъчната бариера, подпомагайки функцията на мозъка. Суровото зеле е много нискокалорична храна, а в същото време с безценен витаминен състав – идеална храна през зимните месеци за нормализиране на теглото и засилване на имунитета. От него можем да си набавим и : Ca, витамини А, К, C, B6, също и Na, K, Fe, Zn, фибри и много други полезни вещества.

 

One Comment

Leave a Reply
  1. Тя храната е много важна, но като се има предвид с какво бъкат всичко в днешно време, не знам колко е полезна или вредна.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *