Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Банани за по-добро настроение и бистър ум

След като разберете колко много ползи за вашето здраве могат да ви донесе по-честата консумация на банани, вие с радост ще ги прибавите към вашето меню или диета.

1. Бананите могат да помогнат значително в борбата с депресивните състояния, благодарение на високите нива на аминокиселината триптофан
която се превръща в серотонин – най-важният невротрансмитер, който се грижи за доброто ни настроение. А дефицитът на серотонин в организма е основна причина за поява на депресия.

2. Хапването на 2 банана преди силова трениворка може да ни даде значително количество енергия, която да ни помогне да се справим с натоварването.

3. Бананите са един вкусен и лесен начин да профилактираме появата на мускулни крампи през нощта, благодарение на наличието на магнезий в състава им.
4. Наличието на калций в жълтия плод ни помага за поддържане на здрави кости и ни предпазва от остеопороза. Те помагат за по-добрата абсорбция на калция в организма ни.
5. Има данни и за подобряване на ПМС синдома при дами, консумиращи достатъчно количество банани.

6. Бананите водят до подобряване на настроението ни и регулират нивата на кръвната захар, като ни предпазват от появата на диабет тип 2.

7. Те стимулират и производството на белите кръвни клетки и ни помагат да се справим със стреса, поради високото съдържание на витамин Б 6 в състава им, който укрепва нервната система.

8. Наличието на желязо в бананите пък, ги прави особено подходящи при отпаднали и анемични пациенти, които лесно се изморяват и често имат ниски нива на желязо в организма. Тези хора задължително трябва да консумират банани по-често.

9. С богато съдържание на калий и ниско на натрий, бананите са признати и отбелязани от Комисията по храни и лекарства за една от храните, които намаляват високото кръвно налягане и могат да ни предпазят от инфаркт на миокарда.
10.Редовната консумация на банани може да ни предпази от рак на бъбреците, а също така и от макулна дегенерация.

11. Антиоксидантната активност на бананите ги прави много добра превенция срещу редица хронични заболявания.

12. Оказва се , че хапването на един банан преди изпит може дори да ни помогне да подобрим концентрацията си. Това е така, благодарение на високото съдржание на калий.

13. Богати на пектин, бананите спомагат за нормалното храносмилане и дори прочистват организма от токсини или тежки метали. Бананите действат подобно на пробиотиците, стимулирайки растежа на ,,добрите“ бактерии в стомашно-чревния тракт. И не само, те произвеждат храносмилателни езими, помагащи за абсорбцията на нутриенти от организма.

13. Констипация? И за този проблем бананите са решение. Фибрите са ,,помощниците“, които спомагат за нормализиране моториката на червата.

14. Ако сте имали тежка диария, отново може да си хапвате банани. В този случай те ще ви помогнат бързо да си възстановите количеството на електролитите.

15. През летните жеги, хапването на един банан може да ни помогне за нормализиране на телесната температура и да ни спаси от ,,прегряване“.

16. Отказвате цигарите? Бананите съдържат голямо  количество от витамините от група B, както и магнезий и калий, особено важни на организма при отказване на вредния навик.

17. Кората на бананите също не е за изхвърляне. С нея спокойно можете да накарате всяка една обувка да заблести.
18. Бананите са естествено антиацидно средство, важни са за профилактиката на заболявания като язва, гастрит и ГЕРБ (гастро-езофагиална рефлуксна болест), а при пациенти с тези заболявания горещо се препоръчват към диетата.
Бананите са единственият плод, който може да се консумира като протектор, защитаващ стомашната лигавица от негативното действие на киселините.

Това се казва полезен за здравето плод!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *