Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

7 опасни действия след хранене

Всички сме чували, чели или усещали, какво трябва или какво не трябва да се прави, след като сме си похапнали. Причините обаче за това рядко са ни ясни; да не говорим, че често до такава степен се спекулира с информация от неконтролирани източници, че човек дори да попадне на нещо наистина вярно, подхожда към него като към поредното набързо прочетено четиво в някоя междинна почивка между работата или малко преди да се отправи към страната на сънищата. Реално в главата нищо не остава, просто защото няма ясна аргументация за причините, поради които даденото нещо би било вредно за нас. Друга вече е темата за прекалено голямото количество информация, която ежедневно ни залива, а още по-различна е личната съпротива и бариери, които всеки е изградил, за да не нарушава зоната си на комфорт и съмненията в личните концепции, което би коствало психологически дистрес – следствие на несигурността.

И все пак, моят личен опит подсказва, че човек е хубаво да бъде отворен за новото, но не за всичко. Четенето на една статия НА ДЕН, от достоверен източник, която да е мотивирана, аргументирана и обоснована, дава шанс на когнитивната ни система да осъзнае изложението, което съответно да доведе до така желаното внедряване на полезно знание в личните ни вярвания, което да ни помогне да подобрим здравословното си състояние.

И така, към конкретното изложение: Какво не е препоръчително да правим, след като сме си похапнали?

1. Да не се пуши – Експерименти от експертите в сферата доказват, че пушенето на една цигара след хранене се равнява на 10 изпушени цигари (съответно и шансовете за раково заболяване се увеличават).

2. Да не се ядат плодове – Яденето на плодове непосредствено след хранене ще предизвика образуването на стомашни газове. Затова включвайте плодовете в менюто си 1-2 часа след ядене или 1 час преди това.

3. Да не се пие чай – Чаените листа имат висока киселинност. Тази киселина  прави протеинът, който се съдържа в храната, която консумираме, да бъде многократно по-труден за обработване, което силно затруднява храносмилането ни.

4. Да не се разхлабва колана – Ако бъде разхлабен непосредствено след хранене, това е сигурен знак, че сме преяли, което така или иначе ще се отрази в негативен аспект на храносмилателната ни система. Това значи, че човек е ял до степента, в която не се чувства комфортно от поставеното „ограничение“ от колана. Което пък може да доведе до нова комфортна зона – с новата дупка, в която да се продължи „надяждането“. От практична и превантивна гледна точка, е далеч по-добре да се спасим от този подводен камък!

5. Да не се къпем – Къпането след хранене води до увеличаване на притока на кръв към ръцете, краката и тялото; следователно по този начин количеството на кръв в стомаха намалява, което пък довежда до забавяне на храносмилателната система в стомаха ни.

6. Да не се ходи – Някои хора твърдят, че да се разхождаш след хранене, е гаранция за дълголетие. В действителност това не е вярно. Ходенето ще направи храносмилателната ни система неспособна да абсорбира хранителните вещества от храната, която сме поели.

7. Да не се заспива – Храната, която приема човек непосредствено преди лягане, няма да бъде разградена правилно. Това води до стомашни и чревни инфекции.

В заключение ще кажа само: Пробвайте НЕправенето на тези дейности след хранене в продължение поне за две – три седмици, за да проверите дали пък с нещо няма да подобрите себеусещането си. Може пък и да окаже благотворно въздействие на вашето организмично цяло. Защо казвам „организмично цяло“? Ами просто, защото ние не сме само тела, а и дух, които се изразява в психо-емоционалното ни състояние. Освен това, преди човек да пробва каквото и да било, няма как да знае дали пък няма да му помогне. Естествено това не значи да се пробва всичко на този широк свят; с разум и себекритика нека да се подхожда, защото все пак има и неща, които не е препоръчително и леко казано опасно да се пробват.

Бъдете здрави и позитивирайте!

Причиняването на хубави емоции, води до много усмивки и радости!

Автор: Росица Данова

За повече информация:

http://wiki.answers.com/Q/Is_it_true_eating_fruit_after_eating_is_bad

http://www.todayszaman.com/news-186262-avoid-tea-after-meals-but-why.html

http://www.msdwteam.com/2012/01/things-to-do-after-meal-read-not.html

http://wiki.answers.com/Q/How_long_do_you_have_to_wait_after_eating_to_shower

http://healthism.blogspot.com/2011/07/benefits-of-night-walkafter-dinner.html

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=experts-sleep-after-meal-weight

One Comment

Leave a Reply

Вашият отговор на slavinapetrova Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.