Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Как да подходим към следродилната депресия

Бременността, раждането и възстановяването са нормално физиологично състояние, с което женския организъм трябва да се справи. С раждането трудностите далеч не приключват, а напротив. Изтощената покрай грижи и притеснения за новороденото майка, може да изпадне в така наречената следродилна депресия. Установено е, че тя засяга около 15% от всички родилки и представлява разтройство на настроението, което обикновено трае около 6 седмици. Леките форми могат да останат незабелязани от самите жени, голяма част от които се опитват да скрият трудностите.

Следродилната депресия се характеризира с комплекс от преживявания, които най-често включват:

  • Понижена енергия и мотивация
  • Смущения в храненето
  • Апатия и понижена енергия
  • Асоциалност и занемаряване на грижите за себе си
  • Безсъние и кошмари
  • Липса на концентрация и влошена памет
  • Притеснения да не се случи нещо лошо на партньора или бебето
  • Страх от отхвърляне от страна на партньора
  • Невъзможност за взимане на решения
  • Чувство на тъга, объркване паника и безполезност
  • Плачливост и изтощение
  • Страх от излизане навън

В една такава ситуация е много важно младата майка да запази самообладание, да се концентрира върху проблемите и да търси практични решения. Курсовете за бременни идват на помощ с множеството полезни съвети, които предлагат. Подкрепата на близките е жизнено важна тъй като те могат да отменят майката в някои от нейните задължения и да и помогнат да организира времето си. Консултация с психотерапевт е препоръчителна в по-тежките случаи.

Опитайте се да разпределите времето си по най-рационалния начин като успявате да запазите и малко лично за себе си. Една разходка в парка или друга физическа активност повлиява успешно пониженото настроение. В никакъв случай не ограничавайте социалните контакти, защото именно те ви помагат да се разсеете от текущите проблеми и  ви предпазват от преекспонирането им. Фокусирайте се върху дневния режим на своето бебе, открийте закономерностите за да може по най-адекватния начин да пренастроите своя. Следродилната депресия е проблем не само на майката но и на цялото семейство за това се опитайте да ги включите в грижите като им дадете креативни предложения.

За възстановяване на емоционалното и душевно равновесие на майката могат да помогнат йога, китайска медицина, билки както и акупунктура. Някои билки се препоръчват за облекчаване на следродилната депресия. Такива са: овес/Avena sativa/, жълт кантарион/Hypericum perforatum/, розмарин/ Rosmarinus officinalis/, лавандула/ Lavandula angustifolia/, женшен/Panax ginseng/ и върбинка/ Verbena officinalis/.

Внимание! Жените които кърмят или имат хронични заболявания задължително трябва да се консултират с лекар преди да пристъпят към билколечение или ароматерапия.

При тежки случаи е възможно да се наложи приложението на антидепресанти в комбинация с психотерапия за 3-4 седмици. Това е възможно само след лекарска консултация като според вида на изписаните медикаменти се преценява дали е необходимо да се прекрати кърменето.

Недостатъчният сън е главен рисков фактор за поява на следродилна депресия за това е от особена важност майката да си изгради навици за сън доколкото е възможно. Разговорите с други майки, физическите упражнения и споделянето с партньора гарантират добрият изход от ситуацията.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *