Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Бременност и движение

Подготовката на тялото на бъдещата майка за раждане, както и  подсилването на мускулатурата и съединителната тъкан е продължителен процес, който трябва да съпътства периода на бременността. Степента на физическа активност на бременната, а също и интензивността на упражненията зависят от това до каква степен е било тренирано тялото и преди забременяването. Факт е, че повечето бременни жени съобщават за повишен тонус и издържливост след леко натоварване със спортни занимания.

Внимание! Преди да пристъпите към каквито и да е било спортни занимания по време на бременността се консултирайте с лекуващия си лекар. Причина за ограничаване на физическата активност могат да станат хипертония, нееластична шийка на матката, чупливост на мембраните, кървене и контракции в първите месеци от бременността.

От всички спортове най-подходящо е плуването, което раздвижва мускулите по най-естествен начин. Риска от травми е минимален, защото всички движения във водата са плавни и равномерни. Състоянието имитиращо безтегловност помага за релаксация на мускулите и премахване на мускулния дисбаланс причиняващ спазми. Съществува специално разработен комплекс упражнения за водна гимнастика, които натоварват специални мускулни групи имащи оношение към родовия процес.

Заниманията по йога също са особено подходящи. Съществува цяло направление в йога за асистиране по време на бременност. Обърнете се към специалист в тази област за да сте сигурни, че изпълнявате всички асани правилно. Някои техники на дишане са особено полезни за да се повиши жизнената енергия и да достигне кислород до всяка една клетка на плода. Колоезденето също се препоръчва за да се подобри лимфния поток в подбредриците, а практикуването му на тренажор удома премахва риска от падане. Най- общо казано 60 минутни аеробни упражнения 3 пъти седмично са най-благоприятния вариант. Трябва да се избягва стоенето права продължително време, прекалено интензивните упражнения, както и тези с риск от падане.

Бременността ограничава значително движенията, бременната се чувства като в капан и понякога я затрудняват ежедневните дейности. Техниката Александър идва на помощ в такава ситуация. Тя цели усвояване на начините за правилно навеждане, дишане и почивка. По време на урока жената играе активна роля за да успее да усвои правилно упражненията, които и преподава учителя. Тя се научава също как безопасно да вдига предмети без да напряга гърба си. След сеансите жените откриват, че се чувстват много по-леки и свободни.

Масаж

Масажът на бъдещата майка е от особено значение за релаксацията. Той помага за лимфното оттичане на токсините, облекчава мускулните спазми, болките в гърба, схващането подуването на краката, хемороидите, разширените вени и задържането на течности. Масажът е важен за поддържане на равновесие в ендокринната система, което често се нарушава по време на бременността. Действа успокояващо и отнема натрупалото се напрежение в нервната система.

Масажът трябва да се извършва от терапевт специалист в областта, тъй като изискванията за различните периоди на бременността са различни. През първите три месеца масажът трябва да е нежен, а през второто тримесечие дълбок с цел да се намалят болките и спазмите. През третото тримесечие масажа трябва да е насочен към опашната кост и и таза за да се овладеят болките в гърба.

След раждането масажът стимулира отделянето на кърмата и подпомага на матката да се възстанови. Масажът на гърдите с масажно масло последван от притискане на зърната с длан помага за оттичане на жлезата.

Масажът подобрява цялостното състояние на бременната, а също може да е с цел лечение на конкретно оплакване. Съществуват обаче и периоди, в които не бива да се прилага както и при някои противопоказания. Такива са сърдечни заболявания, болки в корема, диабет, флебити, кръвотечения, температура и др.

 

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова, специалист лечебни растения и фитофармацевтични продукти

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова

mm

Бояна е магистър-фармацевт, специалист по лечебни растения и фитофармацевтични продукти. Тук ще прочетете нейни публикации в сферата на билколечението, здравословното хранене и начин на живоt.

75 posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *