Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Йога за очите

Установено е, че всекидневната работа с компютър може да доведе до увеличаване на диоптъра. Носенето на очила за корекция със сигурност е на мода, но въпреки това трябва ежедневно да полагате усилия да запазите здравето на очите си. Йога за очите представлява комплекс от упражнения, които помагат за балансиране на очните мускули.

1.  Поставете свещ на 90см от очите си като погледа ви трябва да е на същото ниво, което и свещта.

2. Взирайте се в продължение на 30сек в пламъка.

3. Гледайте пламъка с едното око, после с другото око, а накрая и с двете, като въртите главата си наляво и надясно. Закривайте очи с длани между етапите за да не сте напрегнати.

4. Повторете упражнението като се взирате в свещта по 10 и по 20  секунди. Постепенно увеличавайте времето докато стигнете до 1 минута.

Вторият комплекс от упражнения помага за настройване на окото за гледане на близко и далече – акомодацията на окото.

1. След като сте докоснали с показалец точката между очите постепенно го отдалечавайте. Нека през цялото време погледа ви да е фокусиран върху пръста. Продължавайте докато напълно изправите ръката си. Така задръжте няколко секунди и върнете обратно пръста назад. Повторете упражнението след кратка почивка.

2. Изпънете дясната си ръка напред и насочете палеца нагоре. Движете ръката надясно като фокусирате погледа си върху палеца. Задръжте няколко секунди в най-дясното възможно за вас положение. Бавно върнете ръката пред себе си като следите палеца с очи. Повторете упражнението и с лявата ръка.

3. Изпънете и двете си ръце с палци насочени нагоре.  Взирайте се и в двата палеца и постепенно раздалечете ръцете. Продължете докато не започнете да губите от поглед палците. Задръжте в това положение и след това върнете ръцете в изходна позиция.

4. Изпънете напред дясната си ръка, като сочите с показалеца наляво. Без да движите главата бавно повдигнете ръката си и се фокусирате върху пръста. Вдигнете ръката възможно най-високо.  Задръжте 30сек и после бавно свалете ръката на нивото на очите. Повторете упражнението, като този път движите ръката под нивото на очите.

 

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова, специалист лечебни растения и фитофармацевтични продукти

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова

mm

Бояна Иванова e магистър по „Фармация" от Медицински университет – София. От 2017 година e квалифициран специалист по „Лечебни растения и фитофармацевтични продукти‘‘.

От 2018 година води семинари и обучения на тема билколечение - природосъобразно, лесно достъпно и ефективно средство с доказано положително въздействие при редица здравни проблеми.

Като един от основателите и авторите на онлайн платформата Forumzdrave.bg, тя създава авторски текстове в сферата на билколечението, здравословното хранене и начин на живот.

75 posts

One Comment

Leave a Reply

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *