Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Сушени плодове и ядки за оптимално тегло и здраво тяло

2048x11521

Сушените плодове са изключително богат източник на минерали и протеини, а често забравяме за техните вълшебни качества. Всеки диетолог препоръчва ,,шепа“ от здравословните сурови ядки и плодове, за да бъдем здрави и да се чувстваме пълни с енергия, и в същото време да изглеждаме добре.

Редовната консумация на сурови плодове и ядки има редица благоприятниефекти за нашето здраве и ние ще изброим най-важните от тях:

1. Подобряват хемоглобина.

Сушените плодове и особено суровите бадеми се смятат за едни от най-ефективните храни при нисък хемоглобин. Бадемите подпомагат производството на нови червени кръвни клетки и така подобряват нивата на общия хемоглобин в кръвта. Богатото съдържание на ненаситени мазнини, витамини от групата B, мед и желязо спомагат за нормалната функция на редица органи и системи в нашия организъм.

Сушените  сливи, които са много добър източник на натрий, витамин А, фибри и желязо, ни помагат да се чувстваме енергични през целия ден. Затова е хубаво да ги носим в себе си при нужда от ,,бърза“ енергия и утоляване на апетита към сладко. По този начин няма да бъдем изкушени да посегнем към други вредни и нездравословни храни.

2. Контрол над теглото.

Богати на важни за организма ни фибри и даващи ни максимум енергия, сушените плодове са идеален избор при пазещите фигура, които обичат сладко. Фурмите и стафидите ( в оптимални количества) ни дават голямо количество витамини и минерали и са особено подходящи при анемия.

3. За превенция на сърдечно-съдови заболявания.

Суровите плодове и ядки трябва да бъдат включени в диетата на хората, страдащи от сърдечно-съдови заболявания.

Шам фъстъкът е много богат на така важния витамин за работата на сърцето и нервната система – витамин B6.

Орехите са абсолютни първенци по отношение на съдържание на омега 3 мастни киселини – важни за намаляване на ,,плаките“ в кръвоносните съдове, а също и за нормален сърдечен ритъм. Наличието на важната , аминокиселина L- аргинин, ги прави особено важни за пообряване еластичността на съдовете.

Фурмите, от своя страна се борят срещу атеросклерозата, която е основен враг на сърцето ни.
Сушените фурми са много богати на глюкоза и фруктоза, което според диетолозите, ги прави едни от най-важните храни за подобряване мозъчните функции. И не само. Те повишават имунитета, намаляват чувстеото на умора, а също и т.нар ,,лош“ или LDL холестерол.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *