Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Релаксация на ума, тялото и душата с арт терапия

Пабло Пикасо е казал  “ Изкуството пречиства душата от мръсотията на ежедневието“. Не случайно много хора ежедневно прибягват към арт терапия за да се справят с неприятен момент, стрес или травма. Психичните проблеми карат човек да се изолира и да стесни кръга на комуникация. Изкуството предлага различна атмосфера, където той се чувства сигурен и може да се освободи от натрупалата се агресия или разочарование. Визуалните изкуства са също толкова изразителни като речта с която боравим. Може да ги включим в процеса на лечение на редица заболявания. Емоционалното състояние на хора с хронични проблеми, депресия или деца с увреждания значително се подобрява от арт терапията. Ако сте любопитни какво може да предложи тя опитайте някои самостоятелни техники за да възвърнете душевното си равновесие:

  1. Нарисувайте емоциите си. Фокусирайте се добре конкретно върху емоциите, които ви връхлитат в дадения момент
  2. Направете картина на стреса. Дайте образ и цвят на различните стресови фактори в живота си
  3. Нарисувайте картичка, която никога няма да изпратите. Ако сте разочаровани или ядосани на някого изразете го чрез картичка.
  4. Направете скулптура на гнева си. Той ще придобие физическа форма и ще се отдели от съзнанието ви.
  5. Нарисувайте планина и долина. Планината е символ на щастливите моменти в живота, а долината на негативните мигове.
  6. Завържете послание за балон и го пуснете по вятъра. Така ще отпратите лошите спомени, но и ще разнесете хубавите.
  7. За пълен релакс си пуснете приятна музика и рисувайте усещането, което тя ви създава.
  8. Рисувайте в тъмното. Резултатът ще бъде изненада дори и за вас.
  9. Използвайте основно цветове, които ви успокояват, а не ви напрягат. Не критикувайте рисунките, чувствайте се свободни.
  10. Рисувайте в пясък. Нека да оживеят  форми и сюжети.
  11. Намерете картинки за оцветяване. Запълвайте контурите с равномерни цветове – създава усещане за пълнота и завършеност.
  12. Нарисувайте перфектния ден. Помислете какво би представлявал той и му дайте визуален образ.
  13. Нарисувайте картина, която да показва свободата. Помислете за концепцията за свободата и какво означава тя лично  за вас.
  14. Нарисувайте сладко животинче. Действа успокоително.
  15. Нарисувайте портрет на някой, който е променил живота ви към по-добро.
  16. Изберете няколко човека, които означават много за вас и нарисувайте картина за всеки от тях.
  17. Нарисувайте си бъдещ автопортрет – как си се представяте след 1 година например.

Това е само началото на вашето пътешествие в света на изкуството. Започнете с тези лесно приложими задачи като по-късно ще преминете към по-сложни и ще опознавате себе си все по-добре.

 

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова, специалист лечебни растения и фитофармацевтични продукти

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова

mm

Бояна е магистър-фармацевт, специалист по лечебни растения и фитофармацевтични продукти. Тук ще прочетете нейни публикации в сферата на билколечението, здравословното хранене и начин на живоt.

75 posts

2 Comments

Leave a Reply
  1. Zdravejte Forumzdrave, s moi priqteli probvahme nqkoi ot neshtata i se pluchi strashno zabavno. Dajte nqkoi link da prochetem poveche

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *