Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Кои хранителни добавки ще ни помогнат да преборим алергиите

В свят, където сме заобиколени от химически почистващи препарати, пестициди и синтетична козметика алергиите са все по-често срещан проблем. Нарастващият брой на случаите на алергии през последните години ни подтиква да търсим нови решения. В комбинация с предпазване от факторите на средата и противоалергичните таблетки, приема на някои хранителни добавки също може да подобри състоянието.

Минерали

Цинкът може да ни бъде в помощ при лечението на хранителните алергии. Той спомага за абсорбирането на неусвоени частици като резултат на недостатъчна продукция на солна киселина. Калцият също е полезен в случая под формата на калциев цитрат или калциев глюконат. Дневната доза е от около 600мг но може да достигне и до 1000.

Храносмилателни ензими

Те спомагат функцията на стомаха и панкреаса при разграждането на големите белтъчни молекули.

Витамини

Витамин Е  

Витамин Е подпомага функционирането на ендокринната система и по косвен път участва в борбата с алергиите. Особено важен е приема му от жени с хормонален дисбаланс, при които се наблюдават алергии. Дневната доза от 600 IU при тях е достатъчна докато при мъжете 400 IU. Приемът на селен подсилва действието на витамин Е.

Витамин В комплекс

Витамините от групата В – В1, В2, В6, В12 и В5  подпомагат  поддържане на баланса на имунната система. Витамин В5 е от особена важност, тъй като участва в изграждане на кортизола, който има отношение към реакцията на организма на външни стимули.

Витамин С

Витамин С намалява нивото на хистамина в кръвта и по този начин спомага за лечението на алергията. Хистаминът е главната молекула на алергичната реакция. Необходима е доза от 3000 мг, която да бъде разпределена на 3 приема през деня. Приемът на кверцетин действа синергично като също намалява нивата на хистамин. Той подсилва стената на мастоцитите – бид имунни клетки, при разрушаването на които се отделя хистамин.

Ненаситиени мастни киселини

Може да ги откриете в лененото и рибеното масло. Те са силен стимулатор на имунната система и също ни помагат да справим с алергиите.

Билки

Билките повлияват по естествен път алергичната реакция.

Чесън  Известен от хилядолетия с благотворното си влияние върху имунната система, чесънът трябва да присъства редовно в диетата.

Ехинацея  Тя се употребява широко като регулатор на имунните механизми. Препоръчва се приема да се извършва пулсово с почивки. При автомимунни заболявания не се препоръчва.

Клинавиче Той е много добре проучен имуностимулатор, който за разлика от ехинацеята може да се приема ежедневно.

Жен- шен  Китайците казват, че жен-шена възражда съпротивителните сили на организма. Като силен биогенен стимулатор също можем да го включим в оздравителния план.

 

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова, специалист лечебни растения и фитофармацевтични продукти

Автор: маг. фарм. Бояна Иванова

mm

Бояна е магистър-фармацевт, специалист по лечебни растения и фитофармацевтични продукти. Тук ще прочетете нейни публикации в сферата на билколечението, здравословното хранене и начин на живоt.

75 posts

2 Comments

Leave a Reply
  1. Пич, чесън можеш да си вземеш и като хранителна добавка, едни капсули мисля бяха и ще решиш проблема с миризмата:)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *