Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Как да си осигурим комфорт на работното място

Young and beautiful businesswoman tired from work in the office.

Работната среда в офиса може да бъде до толкова комфортна и мотивираща, колкото и рискова за нашето здраве, ако не спазваме някои основни правила. Прекарвайки средно между 5 и 7 часа седнали, ние спираме да обръщаме внимание на разположението на тялото си в пространството. Започват да се проявяват мускулно-скелетни неразположения от различен характер, които се задълбочават с времето.

  • От съществена важност е височината на стола да е коригирана съобразно ръста, така че бедрата да са в хоризонтална позиция спрямо пода. В противен случай натоварвате прекомерно мускулатурата на долната част на гърба.
  • Ръцете трябва да сключват прав ъгъл в лактите, което се постига с необходимата височина на бюрото.
  • Между ръба на стола и коленете трябва да има отстояние от няколко сантиметра, за да се поддържа нормално кръвообращението на долните крайници.
  • Желателно е да се избягва складирането на предмети под бюрото, защото тялото ви започва несъзнателно да заема непривични позиции, за да ги избегне.
  • Позицията на клавиатурата също трябва да е съобразена. Поддържането, както на остър, така и на тъп ъгъл в областта на китките при писане, причинява натоварване на сухожилията. Клавиатурата трябва да е разположена непосредствено пред тялото, с отстояние от ръба на бюрото, за да могат да релаксират китките докато не пишем.
  • За да достигнете отдалечените копчета на клавиатурата  протегнете цялата ръка, а не отделни пръсти.
  • Мишката трябва да е разположена близо до клавиатурата. Позицията на китката при ползване на мишката трябва да е хоризонтална без ъгъл встрани. Мишката трябва да се придвижва с усилие на  цялата ръка, за да се натоварват големите мускули.
  • В моментите когато не използвате мишката отместете ръката си от нея за да може  мускулатурата да релаксира.
  • Избягвайте да използвате мишката прекалено дълго, а в замяна научете клавишни комбинации.
  • Адаптирайте работното си място според индивидуалния си ръст и ако някой друг също го използва, не забравяйте да го пренастроите преди началото на работния ден.
  • Уверете се, че всички кабели имат безопасно разположение.
  • Натрупването на ненужни вещи на работното място не е за предпочитане тъй като се натоварват и очите.
  • Ако се използва допълнителен източник на информация освен основния монитор, трябва да се постави близо до него и периодично да се разменя положението му от лявата или от дясната страна.
  • Продължителното време прекарано в седнало положение намалява циркулацията на кръвта и мускулния тонус. При липса на други поводи за раздвижване на всеки 20 мин. е хубаво да се става от работното място за десетина секунди.

Изпълнението на няколко прости упражнения, от така наречения комплекс йога за офиса също значително подпомагат поддържане на здрава мускулно-скелетна система.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *