Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Как да повлияем на акнето с правилната храна

Акнето е кожно заболяване, от което страдат огромен брой млади хора, а в последните години и не малка част от хората  над 25-годишна възраст. Цифрата наистина е впечатляваща – 80% са засегнатите в даден период от живота си и поради тази причина акнето се приема за едно от най-разпространените кожни заболявания. От акне страдат и двата пола, като при жените началото му е по-рано, но  при мъжете протичането обикновено е по-тежко.

Главните причини за появата и развитието на акнето са предимно наследствеността и хормоните. Но храните се разглеждат като сигнали, повлияващи изявата на заложените ни гени. Така, че консумирайки правилните храни, бихме могли да променим експресията на гени, свързани с възпалението и поддържането на подходящия хормонален баланс.

Кои са храните, касаещи акнето?

  1. Бразилският орех – не само много вкусен, той е и най-богатият източник на селен. Мощен антиоксидант, за който се смята, че лекува акнето, като защитава клетките от възпалителните процеси и запазва еластичността на кожата. Действието му се засилва в комбинация с витамините А и Е.
  1. Храни богати на цинк – бобови култури, риба, а също и стридите успокояват акнето. Цинкът контролира отделянето на мъжките хормони, които предизвикват появата на акне. Цинкът подпомага усвояването на витамин А, от който също зависи здравословния вид на кожата.
  1. Храните богати на омега-3 полиненаситени мастни киселини, като мазна риба (сьомга, херинга, скумрия), орехите, лененото семе и рапицата потискат възпалението в организма. Диетолозите съветват в случаите на акне, да се приема 3-4 пъти седмично мазна риба, а салатите да се поръсват с ленено масло или смляно ленено семе.
  1. Ярко жълто, оранжево, червено, тъмно- зелено оцветените плодове и зеленчуци (моркови, чушки, спанак, пъпеш, тиква, цвекло) са богати на бета-каротен, който в организма се преработва до Витамин А и подсилва благотворния ефект на селена върху кожата.
  1. Бадемите, яйчения жълтък, листните зеленчуци, пълнозърнестите храни, ядките са богати на мастноразтворимия антиоксидант Витамин Е, който помага на кожата да се възстанови след раните и белезите, причинени от акнето. Диета с ниско съдържание на мазнини (често препоръчвана при акне) не може да достави голямо количество от витамина и затова е необходимо достатъчен прием на нерафинирани растителни масла, ядки и пълнозърнести култури.
  1. Плодовете и зеленчуците, отличен източник на витамин C, в количество около поне 800-900 грама, биха помогнали за предотвратяването появата на белези след пъпките. Освен това са богати и на биофлавоноиди (биологично активни субстанции, съдържащи се най-много в сърцевината на плодовете – например цитрусите) и са естествени противовъзпалителни агенти, които допълнително засилват действието на Витамин С.
  1. За истински чиста кожа, без акне, ограничете до минимум, а ако е възможно спрете приема на захарни и тестени изделия, йодираната сол и другите източници на йод (скариди, миди), преработени и пакетирани храни с високо съдържание на сол. Предпочитайте морската сол, която е с по-ниско йодно съдържание. Най-добре би било да се разделите с ‘бързите’ храни, белия хляб и брашното, картофеното пюре, пържените картофи и всичко с високо съдържание на захар. Те водят до рязко покачване на кръвната захар и инсулина, което предизвиква появата на акне. Ако се консумират и недостатъчно плодове и зеленчуци се стига и до недостиг на магнезий, който участва в поддържането на хормоналния баланс в огранизма.

 

Правилното хранене е изключително важна стъпка за една по-хубава и здрава кожа!

 

2 Comments

Leave a Reply
  1. Правилното хранене е стъпка към здравето изобщо. В този полуфабрикатен свят, в който живеем трябва да се обръщаме по- често към природата и да я пазим и ценим.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *