Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Как да подходим при дисменорея

Редица жени от различни възрастови групи се оплакват от дисменорея – болезнена менструация или менструални крампи.  В някои случаи болките ниско в корема продължават преди и по време на менструация и са изключително неприятни. Често освен болката, може да има и други оплаквания като гадене, повръщане, световъртеж. При някои жени след раждането оплакванията могат да намалят или дори да изчезнат завинаги.

Обикновено болезнените контракции се дължат на повишени нива на простагландини. А тези вещества са подобни на хормоните и се произвеждат от тялото ни.

Много често за лечение на болезнена менструация се изписват лекарства от групата на нестероидните противовъзпалителни или противозачатъчни. Но тези лекарства, както и всички останали, имат своите странични ефекти, което ги прави и неподходящи за употреба от всички пациентки (например при наличие на гастрит, язва или заболяване на стомашно чревния тракт).

Оказва се, че храненето има значение и в случаи на болезнена менструация.

Избягвайте консумацията на червени меса и млечни продукти, когато имате болки. В тях се съдържа един от най- важните компоненти за синтеза на простагландините, а именно – арахидоновата киселина.

Доказано е, че бобовите продукти, консумацията на риба, зеленчуци, плодове и ядки, могат да подобрят състоянието при дисменорея.

Обикновено пациентката с дисменорея се чувства много отпаднала и изтощена. Затова е необходим прием на по  – висока концентрация на витамин C.

Маслото от ленено семе е богат източник на Омега – 3 мастни киселини. Те не позволяват на простагландините да достигнат до мускулите и да предизвикат крампи. Може да го приемате под формата на течност или капсули.

Калцият и магнезият са задължителни при борбата с болезнената менструация. Можете да си набавите калции от диета, богата на семена, ядки, зелени листни зеленчуци, грах. Друг вариант е калции под формата на таблетки.

Калцият тонизира мускулатурата на маточната стена, а магнезият подпомага по – доброто усвояване на калция, затова е добре те да се използват в комбинация.

Витамините от групата B се препоръчват преди и по време на болезнената менструация.

Витамин Е е много важен за възстановяване на хормоналния баланс в организма. Препоръчваните дози са между 400 и 800 IU.

Билколечението също си има своите привърженици. Редица фитотерапевти са на мнение, че растението Дяволска уста може не само да облекчи крампите, но при редовна употреба дори да излекува пациентките. Под формата на тинктура може да се прилага от първия до последния ден на менструацията, при наличие на болки.

Понякога дисменореята може да се дължи на възпаление на малкия таз, ендометриоза или миома. Консултацията със специалист е задължителна.

 

 

 

 

One Comment

Leave a Reply
  1. Здравейте! Знам, че ще прозвучи странно, но веднъж имах наистина болезнена менструация. Изядох 1 банан и ми мина. Наистина. Пробвайте, вместо да се тъпчете с хапчета! ☺

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *