Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Как да подготвим тялото си за летния сезон част I

Студените зимни месеци отминават, пролетта настъпва – цветна, пъстра и топла. По-дългите слънчеви дни ни приканват за повече време навън. Сваляме палтата и слагаме летни дрехи, но какво разкриват те? Готови ли сме да покажем завидна фигура или напротив?

Заседналият начин на живот и лошите хранителни навици, в допълнение с напрегнатото ежедневие и стрес, водят до отлагането на излишни подкожни мазнини, най-вече в областта на корема, бедрата, ханша, както и поява на целулит.

Поради някои различия и особености на мастните клетки и на подкожната съединителна тъкан при мъжете и жените, целулитът се среща при около 85-98% от жените и изключително рядко при мъжете. Това разбира се силно разочарова представителките на нежния пол. Като причини за появата на целулит се посочват все нови и нови фактори. Пол, раса, генетични заложби за разпределение на мазнините в точно определени зони на тялото и особености на обмяна на веществата, хормони, от които най-вече естроген, инсулин,катехоламин, хормони на щитовидната жлеза, особености на микроциркулацията – кръвоносни и лимфни съдове, възпаления и др. Честите и тежки диети, големите вариации в теглото за кратък период от време (боледуване, бременност и др.), също имат неблагоприятно въздействие върху тъканите, водят до натрупване на токсини, увреждане на съединителната тъкан, отпускане на кожата и поява на стрии.

Малко хора обръщат детайлно внимание на фигурата си и полагат редовни грижи да изглеждат добре, да се чувстват добре и най-вече да бъдат реално физически здрави и жизнени. Борбата със свръхтеглото, целулита и отпускането на тялото изисква много постоянство и най-вече усилия за поддържане на постигнатия резултат и профилактика, тъй като за съжаление, тялото много лесно може да се върне към първоначалното си лошо състояние.

В края на зимата идва моментът,  когато много от нас се замислят какво да предприемат, за да подпомогнат възстановяването на фигурата си. Като начало е добре да се помисли върху режима на хранене и качеството на приетата храна. Имайте предвид, че каквито и грижи да се полагат и каквато и козметика да се ползва, храненето е на първо място по значение за крайния резултат. Трябва сами да се организирате и да си наложите забрана на някои изкушения, без това да тежи и да смущава личния или социалния ви живот. Не е нужно да се спазват крайни ограничения. Достатъчно е да се лишите от дребните въглехидратни сладости и апетитните мазни деликатеси, солта, консервираните храни и да ги замените с богати  на белтъчини и фибри храни, като допълните с достатъчно количества вода и прясно изцедени зеленчукови или плодови сокове. Това ще активира процесите на детоксикация на организма.

Замърсеният въздух около нас, пълните със синтетични добавки храни, лекарствата, които употребяваме, алкохолът и цигарите интоксикират организма и затормозяват нормалните жизнени процеси и възстановяване на тялото. За да оздравите тялото си и да нормализирате функционирането на всички системи, е необходимо да правите поне два пъти в годината детоксикация на организма. Това ще ви помогне да се освободите от излишните мазнини, да прочистите кръвоносните съдове и да подобрите храненето и дишането на клетките.

Най-ефикасно за тялото ви, успоредно с този хранителен режим би било и да се движите повече и да спортувате по-често.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *