Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Как да намалим задържането на течности в тялото

Задържането на течности, или т.нар. едема, може да бъде симптом на редица състояния като например: дехидратация, констипация (запек), хормонални промени, излишък от натрий в диетата, проблеми със сърцето или бъбреците.

Симптомите на задържането на течности в тялото включват чувство на тежест и подуване, значително потене на стъпалата, краката и други части от тялото, както и повишаване на теглото до няколко килограма.

Ето няколко изключително полезни съвета, които ще ви помогнат да се справите със задържането на течности:

1. Ако забележите някои от по-гореизброените симптоми, е много важно да се консултирате с лекуващия ви лекар. Това е важно, за да се определи точната причина за появата на това състояние.

2. Обърнете внимание на храненето си. Задържането на течности може да е резултат и от неправилното ви хранене и недостатъчната хидратация. Много е важно да намалите и дори да изключите солта от менюто ви, когато има задържане на течности в тялото ви.

3. Ако сте жена, погледнете календара. Да, при повечето дами, периодът около 10 дни преди менструацията е свързан именно със задържане на течности.

по време на бременност и менопауза. Хормоналните промени, които настъпват при тези по-дълги периоди, причиняващи задържане на излишните течности, могат да бъдат временни, циклични или постоянни.

4. Пийте повече вода.

Колкото и противоречиво да ви звучи по-горното твърдение, когато организмът е дехидратиран, се включват механизми, компенсиращи тази дехидратация. Това означава, че тялото ще задържа повече вода. Поради тази причина е важно да повишите консумацията на вода и чай, и да изключите кофеин-съдържащите напитки, които могат да влошат състоянието ви.

5. Хранете се здравословно. Забравете за солените полуфабрикати и обогатете менюто си със зеленчуци, плодове и фибри.

6.Дефицитът на протеини, калций, магнезий и витамини B1, B5 и B6 може също да доведе до проблеми със задръжка на вода. Вземете необходимите мерки като си набавите тези витамини и минерали под формата на хранителна добавка или с промяна на хрененето.

7. 20 минутна тренировка ежедневно ни помага да контролираме задръжката на течности в организма.

8.  Естествените диуретици, каквито са някои билки, увеличават отделянето на течности и подпомагат отделителната функция на бъбреците. Такива билки-диуретици са глухарчето, динята и артишокът. Тези билки нямат страничните ефекти на диуретиците на пазара и са много добра тяхна алтернатива.

2 Comments

Leave a Reply
  1. Аз намерих решение на досадния проблем с голямата водна задръжка. Вече няма подути крака и пръсти. Първо чух по радиото реклама за хранителна добавка Хидролес, , но се допитах до мой личен приятел, който е много навътре в тези неща и той доста разкритикува този продукт. Според него задължително всеки такъв продукт трябва да има калий и витамин Б6 за да балансират загубата на важни електролити. Той ми предложи продукт, който ги има тези неща, една от активните му съставки е същата като на Хидролес-а (екстракт от американска боровинка) , но има и няколко други билки (глухарче и др.) Цената е отлична и доставката до БГ е само 4$. Ето това е добавката – http://goo.gl/U7s9y0 Наистина много ми помага това нещо и ми реши голям проблем (happy) (happy).

  2. Задържането на вода е признак на много неща. Обърнете внимание на здравето и начина си на живот, а не на последно място на храната, както е посочено в статията.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *