Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Добрият апетит, признак на висока жизнена енергия

Апетитът в една или друга степен е признак на добро физическо и емоционално състояние. Редица фактори на външната и вътрешната среда могат да станат причина за отслабване на апетита. Ако бъдат разпознати навреме и отстранени състоянието може значително да се подобри. Ако проблемите с апетита продължат по-дълго следва да се потърси специализирана медицинска помощ.

Най-често губим апетит при наличие на вирусно заболяване. Жизнените сили на организма са концентрирани изцяло в борба с причинителя и разхода на енергия за храносмилане не е от първа необходимост. Когато ви застигне грипния вирус ограничете приема на храна за известно време, пийте обилно количество течности и стимулирайте имунитета с витамини за да дадете възможност на тялото само да се справи с инфекцията. Особено високата температура също потиска апетита.

Захранването след прекаран гастро-ентерит или така наречения летен вирус трябва да става постепенно с лека храна- основно плодове, да се избягват мазните, високопротеинните храни, както и тези богати на захароза и неразтворими фибри. Обилният прием на течности спомага доброто кръвоснабдяване на лигавицата на храносмилателния тракт както и възстановяване на електролитния баланс в организма след прекараната инфекция. Приемът на витамини с плодовете спомага за бързото възстановяване на ензимните системи. При такъв план за действие добрият апетит гарантирано ще бъде на лице след 2 до 3 дни.

Другият аспект на проблемa са тревожните разтройства и депресивните състояния. Научно доказан е силният негативен ефект, който те упражняват върху редовното пълноценно хранене. Високите нива на стресови хормони повишават  инсулина в кръвта, с което се стимулира силния апетит за сладки храни. От друга страна сладкото повишава нивата на серотонина – хормона на щастието, който е в недостиг при депресия.

Тъй като алкохола е много калоричен редовната злоупотреба с него намалява желанието за набавяне на калории с истинската храна. Редица лекарствени продукти също могат да повлияят апетита поради индивидуалната непоносимост на храносмилателния тракт към тях.

Загубата на апетит за продължителен период от време може да бъде симптом на сериозно заболяване като например: ревматоиден артрит, хепатит, високо кръвно налягане и други.

Профилактика

  • За нормалното функциониране на пасажа в стомаха и по-долните отдели на храносмилателната система се хранете редовно на малки порции. Винаги мислете за храната като удоволствие и си приготвяйте питателни ястия.
  • Докато се храните избягвайте всякакво напрежение доколкото е възможно за може да се усвои правилно храната.
  • Започвайте храненето с предястие стимулиращо апетита – маслини, розмарин, цикория и други.
  • Чаша вино с основното ястие винаги действа стимулиращо апетита. Злоупотребата с алкохол действа противоположно.
  • Приемът на течности е прекрасно нещо стига да знаете кога – половин час преди хранене или поне 1 час след. Обилният прием на течности по време на хранене изпълва стомаха, разрежда храносмилателните ензими и затруднява процеса на храносмилане
  • Движението е добро средство за стимулиране на апетита. Аеробните упражнения дават тласък на метаболизма.
  • Повишената консумация на продукти с бяло брашно и захар ще притъпи апетита към пълноценна храна.
  • Масажът с лавандулово масло е решение при стресови ситуации

Лечение

Лечението изисква да се установи първопричината на загубата на апетита. Ако проблема е от психологичен аспект е необходимо пациента да се обърне към специализирана медицинска помощ. Не разчитайте само на външното влияние, а полагайте усилия и от своя страна. Опитайте се да откриете храни, които ви стимулират апетита в някаква степен и приемайте мултивитамини и минерали.

Джинджифилът намира своето място при този проблем като е хубаво да се сдъфква преди храна или да се масажира корема с масло от джинджифил добавено към 5 чаени лъжички зехтин.

Апетитовъзбуждаща рецепта е чаша сок от моркови и лечебна поточарка, която се приема половин час преди хранене.

Не забравяйте, че храненето в обстановката на любимите хора може да бъде прекрасно удоволствие на което си заслужава да се насладим.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *