Сподели, , Google Plus, Pinterest,

Принтирай

Публикувано на

Българско кисело мляко за здраве и сила

Определено българското кисело мляко е един повод да се гордеем с произхода си. Неговият незаменим вкус и здравослови качества го правят популярно в цял свят, а историята му датира може би още от времето на траките.

Киселото мляко се получава от млечнокисела ферментация на прясно мляко, а като състав включва небезизвестната бактерия Lactobacillus bulgaricus, открита от българина Стамен Григоров, и Streptococcus termophilus. Разбира се, качествата и съставът на киселото мляко зависят основно от вида на прясното мляко, от което е получено, от животното, а не на последно място и от технологията на получаване.

Ето и най-важните ползи за здравето ни от редовната консумация на кисело мляко:

1. За намаляване на теглото.

Замяната само на едно хранене от основните с порция кисело мляко, може да ни помогне да намалим размера на дрехите си за много кратко време. Голям процент от мазнините на корема също могат да бъдат редуцирани с редовно присъствие на кисело мляко в менюто. Редица изследвания сочат, че именно хормонът кортизол е главният виновник за натрупването на мазнини в областта на корема. Оказва се, че аминокиселините и калцият в млякото, действат точно обратно на кортизола. Т.е. те спомагат за по-лесното изгаряне на мазнините. Нискомаслените млека са особено полезни, както за отслабващите, така и за трениращите.

2. За добро чревно здраве.

Много често при намаляване на имунитета вследствие заболяване, изтощаване на организма или различни видове инфекции, т.нар. ,,добри“ бактерии, които нормално обитават стомашно чревния ни тракт, рязко намаляват. Тогава организмът ни се нуждае от пробиотици, за да се възстанови по-бързо. Киселото мляко е един прекрасен начин да си набавим полезните бактерии, от които имаме нужда. След антибиотична терапия също е напълно задължително прием на пробиотици за възстановяване на чревната флора.

3. За подобряване на храносмилането.

Бактериите, намиращи се в киселото мляко, подобряват храносмилатено. Те стимулират перисталтиката на червата и са особено полезни при поява на запек. Млечнокиселите бактерии имат също и антимикробна активност, която не позволява развитие на патогенни организми в чревната флора.

4. Незаменим източник на калций.

Киселото мляко е сред храните, съдържащи най-голямо количество усвоим калций. Това го прави незаменима храна за подрастващите, за превенция на остеопороза и за хората, които не могат да смилат лактозата в млякото.

Доказано е също, че калцият участва в 5. регулацията на кръвното налягане.
Повечето хора приемат два пъти по-голямо количество сол от препоръчаните дневни дози. Киселото мляко ни помага да се ,,изчистим“ от излишната сол и е страхотна храна за хипертониците.

Освен това калцият намалява риска от рак на дебелото черво, т.к. свързва различни елементи от храната, като например мастните и жлъчни киселини. За калция е важно да се отбележи още, че може да намали риска от камъни в бъбреците. Това е така, защото приемът на около 850 г кисело мляко на ден е достатъчен за изхвърлянето на оксалатите от организма.

6.Намалява нивата на лошия холестерол в организма.

Редовната консумация на кисело мляко може да намали високите нива на ,,лошия“ холестерол в организма. А именно този холестерол може да доведе до атеросклеротични изменения на съдовете, а оттам и до редица сърдечно-съдови заболявания.

Освен горепосоченото, важно е да добавим, че киселото мляко е ценен източник на протеини, както и на витамини от група B, фосфор, магнезий, цинк и селен.

 

 

 

One Comment

Leave a Reply
  1. Ползите от истинското българско кисело мляко са известни и доказани много отдавна, но колко е „истинското“ кисело мляко, което е на нашия пазар?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *